مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: نخستین موزه پارس‌آباد در سفر وزیر میراث فرهنگی به استان اردبیل افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل امروز در جلسه کارگروه فنی گردشگری شهرستان پارس‌آباد گفت: نخستین موزه شهرستان پارس‌آباد با هدف معرفی آثار فرهنگی و تاریخی شهرستان در سفر وزیر افتتاح می‌شود.

او با بیان اینکه ۵ اثر ناملموس به نام پارس آباد در حال ثبت ملی است، گفت: پرونده ثبت اصلاندوز به عنوان شهر ملی ورنی در مراحل پایانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به اینکه مجموعه گردشگری دریاچه مغان طراحی و در حال واگذاری به سرمایه گذار است، افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منطقه تلاش می‌شود با جذب سرمایه‌گذاران زمینه برای رونق هر چه بیشتر در این منطقه فراهم شود.

فلاحی در رابطه با اعتبارات اختصاص یافته به استان اردبیل گفت: مجتمع رفاهی و نمازخانه در سربند با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان در حال ساخت است و همچنین مجتمع رفاهی و نمازخانه در دریاچه مغان با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان هفته آتی آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه تبدیل نمایندگی به اداره در شهرستان پیگیری می‌شود، افزود: ۵ پروژه شاخص سرمایه گذاری در پارس آباد آغاز شده و امیدواریم در سال آتی به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.