رئیس کل دادگستری گلستان از سنددار شدن ۵۰۵ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در نشست قضات استان که با حضور رئیس دیوان عالی کشور برگزار شد، گفت: با هدف جلوگیری از زمین خواری و دست اندازی به زمین‌های منابع طبیعی تاکنون برای ۵۰۵ هزار هکتار سند صادر شده است.

او افزود: با پیگیری دادستان‌های سراسر استان، سند ۳۷۰ هزار هکتار از ارضی ملی هم در حال صدور است و کار نقشه برداری مابقی یک میلیون و ۲۶۰ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی هم آغاز شده است.

هاشمیان گفت: ۵۷۵ واحد تولیدی در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان پرونده دارند که با نامه نگاری و تلاش‌های انجام شده تاکنون مشکل ۳۱۰ واحد حل و پرونده مختومه شده است.

او افزود: سال گذشته و امسال هم با تلاش‌های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان ۳۵ واحد تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید برگشته اند و ۶۰۰ کارگر در این واحد‌ها مشغول به کار شدند.

این مقام ارشد قضایی استان از مختومه شدن ۷۱ درصد پرونده‌های معوق در محاکم خبر داد و افزود: این امر با تلاش جهادی قضات محقق شده است.

هاشمیان با قدردانی از حضور بازرسان دیوان عالی در استان‌ها گفت: حضور این هیات‌ها، فرصت تبادل نظر و انتقال تجربیات قضات پیشکوست دیوان را به قضات استان‌ها فراهم می‌کند.

وی افزود: رویکرد این بازرسی‌ها، اصلاحی است و به کیفیت رسیدگی‌ها کمک می‌کند.

هیات بازرسی دیوان عالی کشور از روز شنبه این هفته و برای بررسی مسائل قضایی استان در گلستان به سر می‌برند.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.