مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: تا سومین سالگرد زلزله در این استان ۶ هزار و ۲۰۰ بازرسی و هزار و ۱۰۰ نمونه‌برداری و آزمون از مصالح ساختمانی استفاده شده انجام شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه  گفت: نمونه برداری، آزمون و بازرسی شامل فرآورده‌های اصلی ساختمانی مانند شن و ماسه، بتن آماده، سیمان پرتلند، گچ ساختمانی، کاشی و سرامیک، تیرآهن، میلگرد، عایق رطوبتی، رنگ ساختمانی و فوم سقفی بوده که منجر به افزایش کیفیت ساخت و مقاومت مصالح ساختمانی در امر بازسازی شده است.

او ادامه داد: طی مدت بازسازی ۲۵۹ اقدام حقوقی از جمله ۸۷ صدور دستور پلمب از سوی دادستانی، جزای نقدی، امحاء فرآورده، حبس تعزیری ۲ ساله و اخطار علیه متخلفین قوانین از استاندارد صورت گرفت.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه افزود: بعد از وقوع زلزله مهیب ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ماه ۹۶ در غرب استان، با شروع بازسازی و به دنبال افزایش تقاضا برای مصالح ساختمانی، کارشناسان این اداره کل، تمام توان کارشناسی خود را برای کنترل کیفیت مصالح ساختمانی تولیدی و توزیعی در سطح مناطق آسیب دیده تشدید کردند.

نیازی بیان کرد: براساس تکالیف سازمانی کارشناسان استاندارد به عنوان ضابطین خاص دادگستری مجازند از محل‌های تولید، عرضه و خدمات کالا‌های مشمول استاندارد وارد شوند و به بازرسی و نمونه برداری بپردازند که در طول ۳۲ ماه بازسازی مناطق آسیب دیده در قالب تیم‌های بازرسی به صورت مستمر، انطباق فرآورده‌های تولیدی و عرضه شده در سطح استان را با استاندارد‌های ملی مربوطه مورد ارزیابی قرار دادند، که طی این مدت شاهد افزایش چشمگیر انطباق محصولات ساختمانی و به نسبت ارتقاء کیفیت ساختمان‌ها در استان بوده ایم.
او یاد آور شد: یکسال بعد از وقوع زلزله سال ۹۶، زلزله نسبتا شدید دیگری با شدت ۶.۴ در مقیاس ریشتر در مناطق آسیب دیده اتفاق افتاد که به دلیل رعایت اصول فنی و استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت، خوشبختانه تمام ساختمان‌های نوساز و بازسازی شده، مقاومت مطلوبی در مقابل زلزله دوم از خود نشان داده و کمترین آسیب را دیدند که این امر نشان دهنده نظارت مستمر کارشناسان استاندارد و نظارت عالیه استانداری، جلسات مستمر شورای فنی و حضور دستگاه‌های ذیربط در امر ساخت و ساز‌ها در مناطق زلزله زده بود.
نیازی در خصوص برخورد با واحد‌های تولیدی و صنفی متخلف اظهارداشت: طی مدت بازسازی مناطق روستایی و شهری، علاوه بر نظارت بر تولید و عرضه مصالح ساختمانی واحد‌های تولیدی استان، مصالح ورودی سایر استان‌ها در سطح مناطق آسیب دیده به صورت روزانه مورد ارزیابی کیفی قرار گرفت.

 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.