مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: فراخوان دریافت مقالات همایش بین المللی بزرگداشت شیخ محمد خیابانی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: همایش بین‌المللی گرامیداشت شهید شیخ محمد خیابانی به‌منظور بررسی علمی ابعاد شخصیت، اندیشه و مبارزات ضد استعماری و ضد استبدادی آن عالم مجاهد در ۴ محور شرح احوال و زندگی شیخ محمد خیابانی، بعد سیاسی و مبارزاتی، مبانی فکری و شعائر دینی در قیام شیخ و بعد فرهنگی و اجتماعی شخصیت او برگزار می‌شود.

حمزه زاده افزود: همایش بزرگداشت یک صدمین سالگرد شهادت عالم مجاهد، شیخ محمد خیابانی دی‌ماه امسال در تبریز و تهران برگزار خواهد شد.

او گفت: علاقمندان برای شرکت می‌توانند مقالات مرتبط با محور‌های ارائه‌شده را تا پایان آذربه دبیرخانه این همایش به آدرس تبریز، میدان شهید بهشتی (چهارراه منصور سابق)، ابتدای خیابان شهید بهشتی، خانه موزه شیخ محمد خیابانی و یا به پست الکترونیکی setad@shahidkhiyabani.com ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه به شماره ۳۳۳۵۵۰۳۳-۰۴۱ تماس بگیرند.

شیخ محمد خیابانی (۱۳۳۸-۱۲۹۷ ق) عالم و مبارز دوران مشروطیت و از نمایندگان مردم آذربایجان در مجلس آن دوره بود که در راه مبارزه با استعمار، توسط مزدوران داخلی به شهادت رسید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار