معاون صنایع سازمان صمت استان سمنان گفت: روزانه ۱۵ هزار لیتر الکل خالص برای تولید محلول‌های ضدعفونی با هدف مبارزه با شیوع کرونا به واحد‌های صنعتی استان اختصاص می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرامرز محبوبی معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۲ واحد صنعتی در استان سمنان در زمینه تولید محلول‌های ضدعفونی فعالیت دارند و روزانه سهمیه الکل خالص دریافت می‌کنند.

او با بیان اینکه محلول‌های ضدعفونی از ترکیب ۷۰ درصد الکل و بقیه مواد افزودنی تهیه می‌شود افزود: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر الکل خالص برای تولید محلول‌های ضدعفونی کننده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ واحد صنعتی استان سمنان اختصاص یافته است.

محبوبی یادآور شد: مواد ضدعفونی کننده زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت تولید می‌شود و از استاندارد‌های لازم برخوردار است.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: محلول ضدعفونی کننده تولید شده در استان سمنان برای مصرف داخل استان استفاده می‌شود و بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی که نیازمند حجم زیادی از محلول ضدعفونی کننده هستند با گرفتن حواله از این ۲ واحد صنعتی محلول ضدعفونی‌کننده دریافت می‌کنند.

محبوبی اظهار داشت: روزانه از سایر استان‌ها محلول ضدعفونی در بازار استان سمنان توزیع می‌شود و استان هیچ کمبودی در تامین اقلام بهداشتی به منظور مبارزه با شیوع کرونا ندارد.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: روزانه ۱۰۰ هزار ماسک در ۹ واحد صنعتی استان تولید و در بازار عرضه می‌شود و در این زمینه نیز در استان کمبودی وجود ندارد.
 
انتهای پیام / گ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.