دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: بروز موارد جدید ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی به ۳۵ درصد رسیده در حالی که شاخص کشوری ۱۳.۹ درصد است.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: میزان بروز موارد جدید ابتلا به کرونا ۳ برابر آمارو ارقام شاخص کشوری است.

او گریزی به آمار سرسام آور میزان بروز تجمعی در استان زد و افزود: میزان بروز تجمعی استان فاصله بسیار زیادی را با آمار شاخص کشوری دارد، این عدد در استان هزار و ۱۳۲ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است در صورتی که شاخص کشوری ۸۴۱ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

شریف زاده ادامه داد: طبق آخرین اطلاعات آماری از ابتدای شروع اپیدمی کرونا تا کنون ۹ هزار و ۳۵۷ نفر به جمع بیماران قطعی کرونایی پیوسته اند.


بیشتر بخوانید


دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۹ تست از افراد مشکوک به بیماری کرونا گرفته شد که ۲۲۳ نمونه مثبت گزارش شده است.

او عنوان کرد: از این تعداد ۶۲ بیمار در بیمارستان‌ های سطح استان بستری و به ۱۶۱ نفر به صورت سرپایی خدمات رسانی شد.

چراغ جان ۱۸ نفر خاموش شد

شریف زاده تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته آمار فاجعه باری را از تعداد فوتی‌ ها ثبت کرده ایم، ۱۸ نفر از هم استانی‌ ها در جدال با کرونا جان خود را از دست داده اند و آمار فوتی‌ها به عدد ۴۲۲ نفر رسیده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا اظهار کرد: ۴۹۴ بیمار تنفسی در بیمارستان‌ های سطح استان بستری هستند که ۳۲۷ نفر کرونا مثبت بوده و ۴۹ نفر از آن‌ ها در بخش مراقبت‌ های ویژه بستری هستند و حال عمومی ۱۵ نفر وخیم گزارش شده است.

او با اشاره به محدویت‌های جدید اعمال شده از مردم خواست طی امروز و فردا از حضور در آرمستان‌ها خود داری کنند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار