نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد تحقیقات در خصوص جنایات نیروهای ویژه ارتش این کشور در افغانستان در مرحله جمع‌بندی است و این گزارش حاوی اخبار دشواری برای آنهاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه رسانه‌های محلی اعلام کردند نیرو‌های ویژه ارتش استرالیا مردان غیرنظامی و کودکان را در افغانستان هدف قرار داده اند، مقامات استرالیا در سال ۲۰۱۶ از آغاز تحقیقات در مورد اقدامات ارتش در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ خبر دادند. جمع بندی این تحقیقات قرار است هفته آینده در گزارشی منتشر شود.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا،  بدون اشاره به محتوای این گزارش اعلام کرد: این گزارش حاوی اخبار دشواری برای استرالیایی‌ها است.

او در کانبرا در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به محکومیت احتمالی به جنایت، اقدامات مطرح شده در این تحقیق قرار است ارزیابی شوند، مورد کاوش قرار گیرند و اگر اتهامات اثبات شدند عاملان آن به دستگاه قضایی تحویل داده می‌شوند.

نخست وزیر استرالیا افزود: بازرسان، مشاوران قضایی و دیگر کارکنان دستگاه قضایی، نیرو‌های پشتیبانی دادستان ویژه خواهند بود. استرالیا به عنوان متحد آمریکا از سال ۲۰۰۲ به افغانستان نیرو اعزام کرد.

دولت افغانستان اعلام کرده است از انتشار این گزارش‌ آگاه هست و موضوع را با جدیت پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار