نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین بودجه برای بیمه سلامت باعث تقویت عدالت اجتماعی می‌شود.

تامین بودجه برای بیمه سلامت باعث تقویت عدالت اجتماعی می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن لطفی، نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی اجرای طرح نسخ الکترونیک را از سوی سازمان بیمه سلامت مهم و اثرگذار دانست و گفت: اتفاق خوبی که در کشور از سوی بیمه سلامت افتاده این است که متولی درمان کشور هم نظارت را انجام و هم خدمات مطلوبی به اقشار ضعیف جامعه ارائه می‌دهد.

او افزود: خدمات ارائه شده در حوزه بیمه سلامت به ویژه اجرای طرح نسخ الکترونیکی ابتدا باعث شفافیت شده واز طریق نسخ الکترونیک سیستمی طراحی می‌شود که کاملا شفاف بوده و از احتمال اختلاس‌ها که در برخی شرکت‌ها و نیز از بی‌بندوباری‌های مالی احتمالی جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با اجرای طرح نسخ الکترونیک از اتلاف وقت ارباب رجوع پیشگیری می‌شود عنوان کرد: مهمتر از همه رضایت مردم را به دنبال دارد و از بروکراسی پیچیده ادارای پیشگیری می‌کند.

لطفی با اشاره به اینکه بیشترین بیمه‌شدگان رزن جزو بیمه سلامت هستند بیان کرد: متاسفانه برخی بیمه‌ها اشکالی دارند و این است که هم پول دست خود دارند و هم درمان و نظارتی نیست و به جرات می‌توان گفت چند برابر حق بیمه هم دریافت می‌کنند، اما بیمه سلامت در مقایسه با آن‌ها نه تنها هزینه کمتری از ارباب رجوع دریافت می‌کند بلکه خدمات بهتری هم ارائه می‌دهد و از طرفی با اجرای طرح نسخ الکترونیک شفافیتی ایجاد کرده و از بروکراسی پیچیده اداری کم می‌کند.

او ادامه داد:خوشبختانه بیمه سلامت رضایت ارباب رجوع را به دنبال دارد و مجموع این اقدامات باعث شده مردم گرایش بهتر و بیشتری به این نوع بیمه داشته باشند.

این عضو تاثیرگذار کمیسیون امور اجتماعی مجلس در ادامه اجرای آزمون وسع را مهم تلقی کرد و گفت: بر اساس قانون اساسی نیز دولت مکلف است زیرساخت‌های سلامت را فراهم کند و اگر با آزمون وسع شرایطی فراهم شود که همه از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند و کسانی هم که توانایی مالی ندارد رایگان بیمه شوند، عین عدالت است.

لطفی بیان کرد: متاسفانه در برخی بیمه‌ها شاهد هستیم کسانی که در تهران هستند خدمات بهتری دریافت می‌کنند تا کسانی که در مناطق دور افتاده مثل روستا‌های رزن باشند، اما بیمه سلامت تبعیض قائل نیست و همه می‌توانند از این بیمه در همه مراکز درمانی استفاده کنند. پرداخت به موقع مطالبات پزشکان و داروخانه‌ها از طریق نسخ الکترونیک نقطه قوتی است که بیمه سلامت دارد و سایر بیمه‌ها ندارند.

او با بیان اینکه پیگیر تامین بودجه لازم برای بیمه سلامت از طریق مجلس خواهیم بود گفت: این موضوع هر سال مطرح می‌شود و طبق تبصره ۱۴ بخشی از هدفمندی یارانه‌ها به سمت درمان می‌آید. بنده به عنوان یک نماینده معتقدم که باید این بودجه تقویت شود چرا که عدالت اجتماعی را تقویت خواهد کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.