سرپرست فرمانداری ویژه دزفول از انتخاب این شهرستان به عنوان شهر ملی کپوبافی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی فرهمندپور سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در حاشیه کلنگ‌زنی میدان کپو در این شهرستان گفت: امروز دزفول به عنوان شهر ملی کپوبافی معرفی شد که در همین رابطه و بنا بر اعلام شهردار نیز میدانی با المان و نام کپو احداث خواهد شد.

او افزود: با رایزنی‌هایی که با معاون وزیر میراث فرهنگی صورت گرفت، مقرر شد ۴ باب از ابنیه‌های تاریخی دزفول با همکاری وزارت، مرمت و بازسازی شوند.

فرهمندپور با اشاره به اینکه بنا‌هایی که مورد بازسازی قرار می‌گیرند به صورت کنسرسیوم و با هماهنگی سرمایه گذاران تبدیل به فضا‌های بوم گردی و گردشگری خواهند شد، اظهار کرد: این تصمیم مصوب شده و با ابلاغ و تامین اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

طی حکمی از سوی علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، دزفول به عنوان شهر کپوبافی به ثبت ملی رسید و امروز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه ۹۹ با حضور علی فرهمند پور سرپرست فرمانداری ویژه دزفول، سید حکمت‌الله موسوی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، محمدعلی دوایی‌فر شهردار، فرشادی مسئول دفتر نماینده مردم شریف این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، سید مصطفی عظیمی فر رئیس شورای اسلامی شهر و شهرستان و مهدی چناری سرپرست اداره میراث فرهنگی دزفول و دیگر مسئولان در محل فرمانداری از این حکم رونمایی شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.