ریل راه‌آهن با میدان سپاه قم خداحافظی می کند

شهردار قم گفت: خط آهن متروکه اطراف میدان سپاه قم در تعامل با راه آهن به زودی جمع آوری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مرتضی سقاییان نژاد، شهردار قم با اشاره به برنامه شهرداری برای جمع آوری ریل اطراف میدان سپاه، گفت: طرحی کلی برای جمع آوری ریل‌های متروکه سطح شهر تهیه شده است و به مرور این ریل‌ها در تعامل با راه آهن برداشته می‌شود.

او با تایید وجود برخی اختلاف‌ها میان شهرداری و راه آهن در جمع آوری خطوط ریلی از سطح شهر گفت: استفاده از قطار‌های فرسوده و بسیار سنگین باعث آسیب به منازل اطراف ایستگاه راه آهن می‌شود و به مرور ظرافت شهری را از بین خواهد برد.

استفاده ۷۰ درصد از شهروندان قمی  از خدمات غیر حضوری 

سقاییان نژاد در ادامه از ارائه ۳۷ خدمت غیر حضوری در شهرداری‌های مناطق خبر داد و گفت: بیش از ۷۰ درصد از شهروندان قمی با بهره گیری از خدمات غیر حضوری شهرداری‌ها خدمات مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

او افزود: با ایجاد زیر ساخت‌های لازم تا پایان امسال بیش از ۸۰ درصد از مراجعات حضوری به شهرداری‌ها کاسته خواهد شد.

شهردار قم با اشاره به مزایای بی شمار استفاده از خدمات غیر حضوری شهرداری‌ها گفت: اقبال و استفاده هر چه بیشتر شهروندان از این خدمات، نیازمند همکاری چند جانبه دستگاه‌ها و شهرداری است تا بسته کاملی از این خدمات به شهروندان ارائه شود.

سقاییان نژاد همچنین به افزایش سرانه فضای سبز از ۱۳ متر مربع به ۲۰.۳ مترمربع در ۴ ساله گذشته اشاره کرد و گفت: به منظور  افزایش این سرانه ۶ بوستان مخصوص بانوان در مناطق مختلف شهری در حال ساخت است و خرید تعدادی از باغ‌های سطح شهر نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد.

شهردار قم با اشاره به افزایش نرخ املاک در هسته مرکزی شهر، گفت: برای افزایش فضای سبز در این مناطق دچار مشکل هستیم، اما مجموعه شهرداری تلاش می‌کند کیفیت فضای سبز این مناطق را بالا ببرد.

او محدودیت منابع شهرداری را اصلی‌ترین عامل در تاخیر در اجرای پروژه‌های کلان شهری مانند مترو دانست و گفت: بیش از ۵۹ درصد از درآمد شهرداری از فروش تراکم حاصل می‌شود و باید هر چه سریع‌تر به سمت ایجاد درآمد‌های ثابت برای شهرداری حرکت کنیم.

سقاییان نژاد مالیات بر ارزش افزوده و عوارض نوسازی را از جمله درآمد‌های ثابت شهرداری‌ها دانست و گفت: تنها ۲۰ درصد شهروندان از فیش‌های عوارض نوسازی پارسال را پرداخت کردند در صورتی که می‌توانند با پرداخت به موقع این عوارض شهرداری را در ارائه خدمات مطلوب یاری کنند.

منبع:صدا و سیما

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار