مراسم رسمی آغاز به کار طرح‌های بزرگ عمرانی در منطقه آزاد اروند با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در آبادان آغاز شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،طرح‌های بزرگ عمرانی امروز با حضور سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در آبادان به منظور اصلاح و ساماندهی معابر شهری در منطقه آزاد اروند با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و با اعتباری بالغ بر ۱۶۲۰ میلیارد ریال آغاز شد.

فاز‌های یک و چهار ذوالفقاری، فاز ۲ و ۴ امیرآباد و منطقه الوانیه از نقاط تعیین شده برای اجرای این طرح‌ها هستند که در مدت ۱۸ ماه آینده به بهره برداری خواهند رسید.

سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در آیین رسمی آغاز به کار طرح های بزرگ اقتصادی در منطقه آزاد اروندگفت:در طرح هایی مثل آبرسانی غدیر و غیزانیه احساس وظیفه و تکلیف کردیم و به صحنه آمدیم،در آبادان و خرمشهر هم این چنین خواهد بود.

او ادامه داد: در بسیاری از مناطق کشور که قرارگاه خاتم الانبیا فعالیت می کند معمولا کمبود منابع مالی و ضعف های بزرگ اقتصادی وجود دارد،اما این موضوع سبب نمی‌شود طرح های اقتصادی نیمه کاره رها شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تصریح کرد: قرارداد کلی تحول زیرساختی در منطقه آزاد اروند ۲هزارمیلیارد تومان است که امروز فاز نخست طرح به ارزش مالی ۱۶۲۰ میلیارد اجرایی می شود.

او گفت:قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا معمولا در طرح های بزرگ اقتصادی از جمله ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس فعالیت می کند،اما هیچ اشکالی نمی‌بینیم در طرح های توسعه زیرساخت شهری کار کنیم،چرا که نسبت به آبادان و خرمشهر ادای دین می کنیم و همواره بر اساس احساس تکلیف عمل خواهیم کرد.

شریعتی استاندار خوزستان هم گفت:همه مسئولان و پیمانکاران باید شرایط را برای استفاده از زمین های بلااستفاده در این استان تسهیل کنند،همه این اراضی باید به پروژه های بزرگ و ثروت را برای مردم تبدیل شود.

او افزود: اگر آبادان و خرمشهر تا کنون آنطور که باید و شاید آباد نشده است بی تردید مقصر خود ما دست اندرکاران هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی پور امام جمعه آبادان نیزگفت:برای بهبود وضعیت زیرساختی در آبادان پس از جنگ تحمیلی،تلاش های بسیاری شد اما توفیق چندانی حاصل نشد،امیدواریم اکنون که کار به کاردان واگذار شده شاهد تحول مناسب و اساسی به لحاظ عمرانی و زیرساختی در منطقه باشیم.

او افزود:مردم باور دارند که قرارگاه خاتم الانبیاء توانمند و خوشنام است و می تواند در منطقه اقدام محسوس و اساسی انجام دهد.

زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز گفت:قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا یک مجموعه توانمند است و ما از همه کسانی که به ما کمک کردند بتوانیم با این قرارگاه موفق تفاهم نامه توسعه عمران شهری امضا کنیم سپاسگزاری می کنیم.

 او افزود:از مجموعه دولت و استانداری تقاضا داریم در بحث تامین نقدینگی به منطقه آزاد اروند یاری برسانند تا هیچ طرح اقتصادی در منطقه نیمه کاره نماند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.