معاون پایش اداره کل محیط زیست کرمانشاه گفت : به منظور حفاظت از پرندگان مهاجر و پرندگان بومی هیچ مجوزی برای شکار پرندگان در سطح استان صادر نمی‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آذر، ولی زاده معاون پایش اداره کل محیط زیست کرمانشاه گفت : ممنوعیت شکار پرندگان در استان کرمانشاه از ۲ سال قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

او با تاکید بر اینکه حفاظت از پرندگان مهاجر به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد، گفت : با کمک مردم بومی و گشت‌های مدام محیط بانان برنامه حفاظت از پرندگان مهاجر را انجام می‌دهیم.

ولی زاده با اشاره به اینکه در آستانه ورود پرندگان مهاجر به کرمانشاه قرار داریم، افزود: هر ساله از اواخر آبان ماه و ابتدای آذرماه ورود پرندگان مهاجر به این استان آغاز می‌شود و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد.

معاون پایش سازمان حفاظت از محیط زیست کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از مسیر‌های ورود پرندگان مهاجر به کشور از نوار‌های مرزی غرب است، افزود: پرندگان مهاجر که معمولا از منطقه سیبری وارد کرمانشاه می‌شوند، پس از آغاز سرمای شدید در نوار شمالی کره زمین روند مهاجرت خود را آغاز می‌کنند.

ولی زاده ادامه داد: ماندگاری پرندگان مهاجر در کرمانشاه بستگی به وضعیت هوا دارد و در صورتی که بروز یخبندان‌های شدید زمستانی، این پرندگان استان را ترک و به عرض‌های جنوبی‌تر مهاجرت می‌کنند.

او با اشاره به روند آمارگیری از ورود پرندگان مهاجر گفت: در هفته‌های آینده با ورود نخستین گروه از پرندگان مهاجر به کرمانشاه روند سرشماری آن‌ها آغاز خواهد شد و تا خروج آخرین گروه ادامه دارد.

معاون پایش سازمان حفاظت از محیط زیست کرمانشاه با اشاره به اینکه پرندگان مهاجر معمولا در کنار تالاب ها، رودخانه‌ها و حاشیه سد‌ها مستقر می‌شوند، گفت: اکنون ۲۰ سایت پرنده نگری در استان فعال است که از آن‌ها برای سرشماری پرندگان مهاجر استفاده می‌شود.

ولی زاده از مردم خواست که در صورت مشاهده پرندگان مهاجر باتوجه به احتمال آلوده بودن آن‌ها به بیماری از نزدیک شدن و غذادهی به آن‌ها خودداری کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.