رئیس اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:یکی از دلایل گازگرفتگی استفاده از ذغال در فضای بسته و یا گرم کردن خودرو در مکان‌هایی مانند پارکینگ است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر حبییب الله معصومی,رئیس اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت:بسیاری از افراد برای گرمکردن فضای اطراف خود ذغال را پس از روشن کردن وارد یک فضای بسته می‌کنند که پس از مدتی با انتشار گاز مونوکسیدکربن می‌تواند موجب مرگ افراد شود.

او ادامه داد: گاز مونوکسیدکربن یکی از کشنده‌ترین گازهای جهان به شمار می‌رود که بیش از ۹۰ درصد آسیب آن موجب مرگ شده و درصد کمی از مسمومان این حوادث درمان می‌شوند.

رئیس اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:هنگامی که بدن بیش از اندازه مو نوکسید کربن تنفس کند این گاز در خون جایگزین می شود و فعالیت اندام ها متوقف می شود.

معصومی در ادامه افزود: از عوامل گازگرفتگی گرم کردن فضای بسته با روشن کردن خودرو است که موجب انتشار مونوکسید کربن در فضا و خفگی در افراد می‌شود.

رئیس اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد:شایع ترین نشانه هشدار دهنده اولیه مسمومیت خفیف با منواکسید کربن یک نوع سردرد مداوم در قسمت جلو سر است.

معصومی در پایان عنوان کرد:با فرارسیدن فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی، افراد با رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی درمعرض آسیب و مرگ بر اثر استنشاق گاز منو کسیدکربن قرار می گیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.