طرح تبدیل دیم زار‌های کم بازده در ۲۰۰ هکتار از اراضی غرب مازندران اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمدرسول رجبی معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری مازندران-نوشهر با بیان اجرای طرح تبدیل دیم زار‌های کم بازده در ۲۰۰ هکتار از اراضی مسنثتیات مردم در غرب استان، گفت: برای اجرای این پروژه امسال دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی تخصیص داده شد.

او افزود: این طرح با مشارکت دامداران و بهره برداران به اجرا‌در خواهد آمد که مقدار ۳ هزار کیلو نهاده از نوع بذر "قره یونجه"‌در اختیار دامداران ذینفع قرار داده می‌شود.

رجبی اهداف عمده و مهم این پروژه را افزایش تولید علوفه در منطقه با استفاده از ظرفیت و منابع دامداران و جوامع محلی و روستایی بر شمرد و گفت: در اجرای این پروژه می‌توانیم به ۶ هزار تن علوفه یونجه دست پیدا کنیم که ارزش ریالی آن ۲۰ میلیارد ریال تخمین زده می‌شود.

او افزود: حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی کم بازده در حوزه این اداره کل تاکنون به کشت یونجه اختصاص یافت که این اراضی مربوط به دامداران بوده است.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری مازندران-نوشهر گفت: تبدیل دیم زار‌های کم بازده باعث کاهش طول تعلیف دام در مرتع شده و منجر به کاهش هزینه تولید در بخش دامداری سنتی می‌شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار