به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،گاهی موتور سیکلتهایی را در سطح شهر میبینیم که در حین تردد کلاه کاسکت خود را به ترک نشین داده اند در حالی که خود کلاه کاسکت نداشته و خطرات حادثه را به جان خریده اند و یا راکبان کلاه ایمنی بر سر داشته و ترک نشین آنها کلاه کاسکت بر سر ندارند.
سرهنگ علی همه خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: البته در هر دو صورت این ماجرا، سهم هر یک از راکبین و ترک نشینان در حوادث تقسیم می شود چرا که بیشترین آسیب در تصادفات موتورسیکلت به سر وارد میشود.
وی گفت: راکب و سرنشین این نکته را باید بدانند که بر وسیلهای به نام موتور سیکلت سوار شده و نباید کلاه کاسکت را با هم جابجا کنند بلکه میبایست هر یک از آنها کلاه کاسکت بر سر داشته و از سر خود محافظت کنند.
سرهنگ همه خانی اشاره کرد: کلاه کاسکت وسیلهای ایمنی است که با موتورسیکلت عجین شده و لازم و ملزوم یکدیگر هستند و موتورسیکلت بدون کلاه کاسکت معنایی ندارد و اگر به ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات سری بزنیم در میابیم که استفاده از این وسیله ضروری برای کسانی که از آن استفاده میکنند اجباری است. به همین خاطر استفاده نکردن از کلاه ایمنی برای راکب و سرنشین با هیچ دلیلی توجیه پذیر نیست.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: همه ما میدانیم استفاده نکردن از کلاه ایمنی در حوادث میتواند آسیبهای جبران ناپذیر و دلخراشی را در پی داشته باشد و سوال مهم اینجاست واقعا وقتی میدانیم استفاده کردن از یک وسیله چه قدر میتواند در حفظ جان و سلامتی ما تاثیر داشته باشد، چرا اصرار داریم که از این ابزار به هر دلیلی و با هر توجیهی استفاده نکنیم.
وی یادآور شد: بر خلاف خودروها هنگام راندن موتورسیکلت تمام بدن راکب در معرض ضربه و خطرات ناشی از سوانح رانندگی قرار میگیرد و استفاده از کلاه ایمنی، میزان این خطرات را تا حدود بسیار زیادی کاهش میدهد.
سرهنگ همه خانی از تمام ترک نشینان موتور سیکلت خواست بدون بر سر گذاشتن کلاه کاسکت، سوار این وسیله نگردند و از راکب بخواهند برای آنها کلاه کاسکت تهیه کنند.
انتهای پیام/