جوبایدن با اشاره به اینکه روند انتقال قدرت را آغاز کرده است گفت: عدم اعتراف دولت کنونی آمریکا به پیروزی ما هیچ تغییری در اقدامات ما ایجاد نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، جوبایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا طی سخنانی با اشاره به اینکه دادگاه عالی این کشور امروز تمام دلایل و مستندات مربوط به قانون مراقبت بهداشتی معروف به "اوباماکر" را شنیده است، گفت: دولت پیشین به دنبال ابطال این قانون بود؛ قانون مراقبت بهداشتی نباید یک مسئله حزبی باشد؛ زیرا آن برای بسیاری از آمریکایی‌ها مسئله مرگ و زندگی است.

جو بایدن افزود: ۱۰۰ میلیون نفر از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند که ممکن است از مراقبت‌های بهداشتی محروم باشند. قانون «اوباماکر» قانونی است که هر آمریکایی باید به آن افتخار کند؛ زیرا این قانون خانواده‌ها را از فروپاشی مالی نجات می‌دهد. من از مراقبت‌های بهداشتی آمریکایی‌ها حمایت خواهم کرد.

رئیس جمهور منتخب آمریکا در ادامه افزود: از بیستم ماه ژانویه هر چه در توان داریم را برای کاهش بار مربوط به مراقبت‌های بهداشتی از دوش آمریکایی‌ها به کار خواهیم بست. از این تاریخ برای تقویت مراقبت‌های بهداشتی و کاهش هزینه‌های درمان اقدام خواهیم کرد. مراقبت‌های بهداشتی حق همه مردم است؛ نه اینکه فقط در اختیار یک عده کم باشد.

او در ارتباط با روند انتقال قدرت از ترامپ به خود تصریح کرد: روند انتقال قدرت را آغاز کرده ایم و گام به گام در حال اجراست. عدم اعتراف دولت کنونی آمریکا به پیروزی ما هیچ تغییری در اقدامات ما ایجاد نمی‌کند. رهبران جهان بسیار خوش بین بودند و پاسخ آن‌ها به پیروزی ما افتخارآمیز بود. با شش نفر از رهبران جهان صحبت کردم و آن‌ها صمیمانه به من تبریک گفتند.

بایدن خطاب به دونالد ترامپ گفت: آقای رئیس جمهور می‌خواهم با شما صحبت کنم. به رهبران دنیا می‌گویم، آمریکا دوباره برگشته است. حتی اگر اداره خدمات عمومی هم کمکی به ما نمی‌کرد ما همه اینکار‌هایی که مشغول آن هستیم را انجام می‌دادیم، ترامپ هم اگر به پیروزی ما اعتراف می‌کرد، باز هم این کار‌ها را می‌کردیم.

او در مورد انتخابات مجلس سنا نیز گفت: بهتر بود کرسی‌های برابری را با جمهوری خواهان در این انتخابات کسب می‌کردیم. انتظار دارم تا ماه ژانویه مردم آمریکا از جمله جمهوری خواهان و رئیس جمهور ترامپ هوشیار باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار