معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمانشاه گفت: ۴۱ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ غرب این استان آسیب دید که ۹۹ درصد آن تاکنون بازسازی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛فرهاد فقیهی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمانشاه گفت: در مجموع سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض برای ساخت واحد‌های آسیب دیده هزینه شده است.

او اظهار داشت: همچنین تاکنون با کمک تسهیلات بانکی دولت و مشارکت مردم، تعمیرات ۶۷ هزار و ۵۶۷ واحد تعمیری شهری و روستایی در شهرستان‌های آسیب دیده استان کرمانشاه به اتمام رسیده است.

او گفت: از مجموع واحد‌های آسیب دیده ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی تخریبی شامل ۹ هزار و ۲۰۰ واحد شهری و هشت هزار و ۳۰۰ واحد روستایی و ۱۷ هزار واحد مسکونی تعمیری مربوط به شهرستان سرپل ذهاب است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمانشاه گفت: حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد از منازل مسکونی تخریبی شهر سرپل ذهاب به علت افزایش ساخت تعداد طبقات و مساحت واحد مسکونی، مشکلات وراثتی و تَعرض در معابر و نداشتن مجوز ساخت، تاخیر در شروع بازساخت و تورم بازار نتوانستند ساخت واحد خود را تکمیل کنند و اکنون در مرحله نازک کاری هستند، ولی مابقی واحد‌های تخریبی و تعمیری عملیات ساخت و تعمیراتشان پایان یافته است.

فقیهی ادامه داد: در حوزه بازسازی و مقاوم سازی مجتمع ۲۴ بلوکی مسکن مهر شهید شیرودی سرپل ذهاب پیشرفت خوبی صورت گرفته و مقاوم سازی ۲۱ بلوک به اتمام رسیده و مالکان در آن سکونت دارند و بازسازی سه بلوک تخریبی در حوزه کارفرمای اداره راه و شهرسازی قرار گرفته و بنیاد مسکن به عنوان متولی دستگاه نظارت بر روند ساخت آن عمل می‌کند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمانشاه گفت: اسکلت سازی ۲ بلوک به اتمام رسیده و اسکلت سازی یک بلوک دیگر در مراحل اجرایی است که به تازگی با تامین بودجه و اعتبارات لازم، مشکل بازسازی این بلوک‌ها حل و فصل شده است.

فقیهی اظهار داشت: علاوه بر تخصیص اعتبارات زلزله سال۹۶، دولت پارسال به ازای هر واحد مسکونی ۱۲ میلیون تومان تسهیلات، از محل اعتبارات زلزله برای تسریع در ساخت واحد‌های نیمه کاره پرداخت کرد و بانک سینا نیز در سال جاری متولی پرداخت ۱۵ میلیون تسهیلات به هر مالک شد که با وجود شرایط و مقررات محدود بانک و مشکلات پیش آمده، استاندار کرمانشاه درصدد پیگیری تخصیص این اعتبار به هر واحد مسکونی است.

او در ادامه گفت: در شهرستان سرپل ذهاب طبق ارزیابی‌های به عمل آمده حدود چهار هزار مستاجر در زمره واحد‌های تخریبی قرار گرفتند که خوشبختانه بنیاد مسکن براساس مصوباتی که دولت داشت پنج میلیون تومان کمک بلاعوض برای اسکان، ۱۰ میلیون تومان تسهیلات معیشتی و ۲ میلیون تومان بلاعوض معیشتی به آن‌ها پرداخت کرد.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.