مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴ هزار نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، وحید بغدادی مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴ هزار و ۶۵۹ نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان سمنان مراجعه کردند، اظهار داشت: از این تعداد ۱۹ هزار و ۷۲۰ نفر مجاز به اهدای خون شدند.

او با اشاره به سیر نزولی مراجعات برای اهدای خون افزود: شیوع کرونا عامل اصلی کاهش مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون است و این در حالی است که تداوم این مسئله منجر به بحران کمبود منابع خونی و فرآورده‌های آن خواهد شد.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با تأکید بر اینکه در حال حاضر کمبودی برای تأمین خون و فرآورده‌های آن در استان وجود ندارد، بیان کرد: از اردیبهشت‌ماه سال جاری تاکنون ۵۱۰ واحد پلاسمای خونی دریافت شده و تمام آن نیز در بیمارستان‌های کرونایی برای درمان بیماران این بخش مصرف‌شده است.

بغدادی بابیان اینکه افزایش شمار مبتلایان کرونا منجر به افزایش تقاضا برای دریافت پلاسمای خونی در استان شده است، تصریح کرد: تزریق پلاسمای خونی بیماران کرونایی که ۲۸ روز از بهبودی آنان گذشته است نقش مؤثری در درمان این بیماری ایفا می‌کند.

او در ادامه اضافه کرد: از آحاد مردم خصوصاً بیماران کرونایی بهبودیافته خواستاریم برای مشارکت در امر خداپسندانه اهدای خون و پلاسمای آن اهتمام بیشتری بورزند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.