زردی نوزادان در ۲۴ تا ۴۸ نخست پس از تولد پاتولوژیک محسوب شده و ممکن است یکی از علایم عفونت ادراری باشد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، پزشک فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری کودکان گفت: زردی نوزادان از ۴۸ ساعت تا ۱۰ روز نخست پس از تولد، فیزیولوژیک تلقی شده که بررسی، تشخیص و درمان هر دو نوع به عهده پزشک متخصص است.

مهران رغیب نسبت به جدی نگرفتن زردی به ویژه روز‌های نخست پس از تولد هشدار داد و افزود: به دلیل پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر بهتر است زردی نوزادان جدی گرفته شود.

او  عفونت‌های ادراری را جزو شایع‌ترین مشکلات کلیوی دوران کودکی برشمرد و افزود : رعایت بهداشت در کودکان به ویژه دختران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تعویض زود به زود لباس زیر و آموزش شستشو توسط والدین بیش از هر موردی توصیه می‌شود.

او گفت : بی اشتهایی، وزن گیری کم، بی حالی و ... در کودکان باید جدی تلقی شود و کودک از نظر عفونت‌های کلیوی و اطمینان از وضعیت سلامت کلیه‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

او افزود : عفونت‌های ادراری و مشکلات کلیوی به طور معمول کودکان را آزار می‌دهد و کودکانی که قادر به صحبت کردن باشند، به طور معمول تحمل درد و سوزش و مشکلات ادراری را ندارند و بازگو می‌کنند که جدی گرفتن و اقدام به درمان در اسرع وقت می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.