شمشیری که برای فدراسیون‌نشین‌ها سر می‌بُرد!

مدیران فدراسیون فوتبال، با شکایت از منتقد‌ان به این مجموعه، به دنبال راهی هستند تا مقابل نقد دیگران بایستند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، با احضار سعید آذری،مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان توسط کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و محرومیت موقت او از فعالیت‌های فوتبالی، مروری بر اتفاقات چند سال اخیر فوتبال، ما را به سمت و سوی دیگری از غرض ورزی در فوتبال می‌برد.

سعید آذری، در ماه‌های اخیر، بار‌ها علیه ارکان فدراسیون فوتبال صحبت کرده بود و مصاحبه‌های تند وی در مورد اساسنامه و انتخابات فدراسیون فوتبال، باعث شد بالاخره کمیته اخلاق او را فراخواند.

شمشیری که برای فدراسیون نشین‌ها سر می‌بُرد!

اگر فرض را بر این بگذاریم که کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، مستقل عمل کرده است که ماهیت این کمیته به این شکل است؛ چرا این استقلال فقط در مورد افرادی است که علیه فدراسیون حرف می‌زنند؟

فدراسیون فوتبال ایران، از دوران مهدی تاج، ریاست سابق فدراسیون فوتبال رویه عجیبی را در برخورد با منتقدان پیش گرفته است و برخی مواقع ، تصمیم‌ها و اقدام‌هایی در راستای تقابل با افرادی که به عملکرد این فدراسیون نقدی وارد می‌کنند، اتخاذ می‌شوند که با اصل آزادی بیان در تعارض است.

گویی مدیران فدراسیون‌نشین، هیچ صحبت یا مطلبی به جز تعریف و تمجید را برنمی تابند و از ابزار مختلفی برای سرکوب منتقدان استفاده می‌کنند و برخورد چکشی با فوتبالی‌ها و رسانه‌ها، بین اهالی ساختمان خیابان سوم سئول عادت شده است.

حتی فدراسیون‌نشین‌ها در برخی مواقع، برای رسیدن به هدف سرکوب‌گری خود چهره‌های رسانه‌ای را هم دادگاهی کرده‌اند تا جرات انتشار مطالبی خلاف منافع این افراد به کمترین سطح برسد.

شمشیری که برای فدراسیون نشین‌ها سر می‌بُرد!

به جز سعید آذری، مسعود شجاعی دیگر بازیکن تیم ملی فوتبال ایران، که در تیم فوتبال تراکتور بازی می‌کند هم به دلیل مصاحبه علیه مدیران فدراسیون فوتبال پس از جام حذفی محروم شد و کریم جمالی، مدیر روابط عمومی تراکتور در این باره بیان کرد: متاسفانه زمانی که متوجه محرومیت مسعود شجاعی شدیم، از این رأی تعجب کردیم.  مسعود شجاعی، یکی از با اخلاق‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران به حساب می‌آید و مردم این موارد را به خوبی می‌دانند. فوتبالی‌ها با بزرگی و منش مسعود شجاعی آشنا هستند و نیازی به توضیح در این مورد نیست. با این حال، باشگاه اعتراض خود را به محرومیت مسعود شجاعی اعلام کرده و امیدوار است که از هفته دوم، بتواند از حضور این بازیکن با تجربه بهره ببرد.

مدیر روابط عمومی باشگاه تراکتور با اشاره به دلیل محرومیت ۲ هفته‌ای مسعود شجاعی، خاطرنشان کرد: طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده، محرومیت مسعود شجاعی به خاطر مصاحبه او پس از اتمام دیدار فینال جام حذفی و نقد عملکرد فدراسیون فوتبال است.

این رفتار از سوی فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق، در سال‌های پیش همیشه مورد نقد بوده است که چرا مدیران فدراسیون فوتبال با شکایت از منتقد‌ها به دنبال راهی هستند تا مقابل نقد دیگران را بگیرند و سعید آذری، مدیرعامل فولاد خوزستان نیز در این خصوص بیان کرد: اتهام من ، اظهار نظرات جنجالی درباره فوتبال بوده که باعث تشویش اذهان عمومی شده است. ۲ شکایت از حیدر بهاروند و طالقانی و یک از شکایت اصفهانیان علیه من شده است.

شمشیری که برای فدراسیون نشین‌ها سر می‌بُرد!

در این باره با چند کارشناس فوتبالی گفتگو کردیم که در زیر می‌خوانید.

فنونی زاده: مسئولان فوتبال کشورمان باید انتقاد پذیر باشند

مرتضی فنونی زاده، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: سمتی در تیم‌های لیگ برتری ندارم و به همین علت، خط قرمزی نیز ندارم. البته هیچ وقت بی احترامی هم نمی‌کنم، اما مسئولان فوتبال کشورمان باید انتقاد پذیر باشند. اگر قرار باشد نسبت به انتقاد‌ها بی اعتنا باشیم، باید صبح تا شب را به بطالت بگذرانیم و پول مفت بگیریم.

ویسی: اگر انتقاد باعث پیشرفت شود، خیلی عالی است

عبدالله ویسی، سرمربی سابق تیم پیکان تهران بیان کرد: متاسفانه تمام جامعه ما این طور است و نمی‌توانیم انتقاد کنیم. تا انتقاد می‌کنیم، فکر می‌کنند که ما دشمن هستیم و می‌خواهیم همه چیز را خراب کنیم. این رویه در تمام دنیا وجود دارد. اگر یک نفر از من انتقاد کند، دلیل نمی‌شود که بخواهد من را خراب کند. اگر انتقاد باعث پیشرفت شود، خیلی عالی است؛ اما متاسفانه به ما برمی خورد.

شمشیری که برای فدراسیون نشین‌ها سر می‌بُرد!

سید صالحی: نظم و انضباط، باید سرلوحه فوتبال کشورمان قرار بگیرد

سید مهدی سید صالحی، بازیکن سابق تیم‌های استقلال و پرسپولیس خاطرنشان کرد: به هر حال، قوانینی در فدراسیون فوتبال وجود دارد که اگر کسی خارج از چارچوب و اصول مشخص صحبت کند، جریمه خواهد شد. البته فدراسیون فوتبال باید همه را به یک چشم ببیند و فقط فرد و تیم خاصی را محروم نکند. به نظرم نظم و انضباط، باید سرلوحه فوتبال کشورمان قرار بگیرد و از پرخاشگری جلوگیری کنیم، اما نباید بازیکنی به ناحق محروم شود و تیم‌ها از این موضوع متزلزل شوند.

او ادامه داد: همه فوتبالیست‌ها باید به قانون احترام بگذارند و از قوانین سرپیچی نکنند، اما عدالت باید برای همه اجرا شود و تبعیض بین افراد قائل نشوند.

پایان رافت: حرف‌هایی که شجاعی زده، از روی دلسوزی برای فوتبال کشورمان بوده است

پایان رافت، کارشناس فوتبال کشورمان گفت: مسعود شجاعی، چندین سال برای تیم ملی فوتبال بازی کرده، اگر هم حرفی زده است، باید مورد بررسی قرار گیرد. قطعا حرف‌هایی که شجاعی زده، از روی دلسوزی برای فوتبال کشورمان بوده است و نباید به او خرده گرفته شود. آذری نیز چندین سال است که در مدیریت فوتبالمان فعال و موفق هم بوده است.

شمشیری که برای فدراسیون نشین‌ها سر می‌بُرد!

کرمانی مقدم: فدراسیون باید انتقاد پذیر باشد

کرمانی مقدم، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: محرومیت منتقدان به فدراسیون فوتبال، موضوع خوبی نیست و فدراسیون باید انتقاد پذیر باشد. فدراسیون فوتبال باید از نقطه نظرات مثبت استفاده کند و نسبت به نظرات نا به جا نیز می‌تواند محترمانه واکنش نشان دهد؛ اما کار‌هایی مانند محروم کردن افراد باید کنار گذاشته شوند و مسئولان فدراسیون باید انتقاد پذیر باشند.  

کربکندی: انتقادات سازنده اشکال ندارد، اما انتقادات توهین آمیز باعث می‌شود سنگ روی سنگ بند نشود

رسول کربکندی، پیشکسوت فوتبال ایران بیان کرد: هیچ جای دنیا به این راحتی به مسئولان فوتبال انتقاد نمی‌کنند و به نظرم باید جریمه برای خاطیان در نظر گرفته شود تا هر کسی به خود جرات ندهد درباره مدیران صحبت کند.

شمشیری که برای فدراسیون نشین‌ها سر می‌بُرد!

او ادامه داد: به نظرم در ابتدا فدراسیون فوتبال باید اشکالات خود را به حداقل برساند و بعد با مصاحبه‌های غیر قانونی برخورد کند. اشکالاتی در فوتبالمان وجود دارد و باید این مسائل را بیان کرد. علاوه بر این، انتقادات سازنده اشکال ندارد، اما انتقادات توهین آمیز باعث می‌شود سنگ روی سنگ بند نشود.

کربکندی بیان کرد: تیم ذوب آهن از اشتباهات داوری آسیب دید، اما اگر مسئولان این تیم صحبت کنند، محروم می‌شوند. اگر جلوی اشتباهات داوری را نگیرند، در آن صورت بازیکنان و مربیان پرخاشگر می‌شوند و این موضوع به نفع فوتبال کشورمان نیست.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار