اما و اگر‌های حضور محمدجواد ظریف برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰؛

رئیس‌جمهور بایدن رئیس‌جمهور ظریف؛ خیلی دور خیلی نزدیک!

از سالها پیش برخی معتقد بودند که با رفتن روحانی شاید وزیر امور خارجه دولتش ردای ریاست جمهوری را بر تن کند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، داستان برای مدت‌ها قبل است، از سال ها پیش برخی معتقد بودند که با رفتن حسن روحانی شاید وزیر امور خارجه دولتش ردای ریاست جمهوری را بر تن کند؛ علاوه بر این عدم حضور او در جلسات هیئت دولت  و  حضور او در کنگره حزب ندا برخی‌ها را متقاعد کرده بود که  این حضور را به سبب تحرکاتش برای انتخابات ریاست جمهوری  سال ۱۴۰۰ بدانند، موضوعی که باعث شد تا تحلیلگران سیاسی واکنش‌های مختلفی به آن نشان دهند.

رئیس‌جمهور بایدن رئیس‌جمهور ظریف؛ خیلی دور خیلی نزدیک

برای مثال محمدصادق جوادی حصار فعال اصلاح طلب طی گفت‌وگویی در این باره گفته است: «ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که آقای ظریف کاملا پتانسیل حضور در جایگاه ریاست جمهوری را دارد؛ زیرا به هر حال وقتی فردی در جایگاه وزارت امور خارجه قرار می‌گیرد، نشانگر آن است که این فرد تسلط کافی به مسائل بین المللی و منطقه‌ای  را دارد. ضمن اینکه آقای ظریف تا حدودی هم به مسائل اقتصادی، بازرگانی و سرمایه گذاری واقف است و به مسائل داخل کشور هم اشراف دارد؛ بنابراین من بعید می‌دانم با توجه به خصوصیات ظریف کسی تردیدی در این داشته باشد که صلاحیت ریاست جمهوری را دارد.»

حضور در ظریف در انتخابات ۱۴۰۰؛ سوگندی که ناتمام ماند

این موضوع بر سر زبان‌ها بود تا اینکه سید احمد خمینی فرزند سید حسن خمینی در این باره گفت: محمد جواد ظریف وزیر خارجه، موافقان بسیاری دارد، اما در مخالفت با این پیشنهاد، اعلام کرد از عهده ریاست جمهوری برنمی‌آیم و آن را بلد نیستم. به کار وزارت خارجه آشنایی دارم. خمینی ادامه داد: ظریف در این تصمیم بسیار مصمم است و اعلام کرده حاضرم به محضر بروم و بنویسم که نامزد نمی‌شوم تا اصولگرایان این‌قدر نگران نباشند! با این صحبت‌ها تقریبا این ماجرا مسکوت ماند تا اینکه ...

انتخاب بایدن و شاید تصمیمی جدی از طرف محمدجواد ظریف

اما اصل داستان ریاست جمهوری ظریف تازه از انتخابات آمریکا شروع شد، از روی کار آمدن جو بایدن در انتخابات آمریکا. محمدجواد ظریف در پانزدهم فروردین ماه سال ۹۴، در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسیده بود گفته می‌شود شما با برخی از مقامات آمریکایی در ارتباط هستید؛گفته بود: من زمانی که  سازمان ملل متحد بودم مجوزهایی داشتم مبنی بر اینکه با افراد خارج از دولت آمریکا ارتباط داشته باشم، که الان برخی از آنها وارد دولت شدند؛ برای مثال یکی از آنها معاون رئیس جمهور و دیگری وزیر شده است؛ اینها در آن زمان سناتور و نماینده مجلس بودند و من با آنها ارتباطات گسترده‌ای داشتم به این منظور که مانع از جنگ طلبی شویم.

حضور در ظریف در انتخابات ۱۴۰۰؛ سوگندی که ناتمام ماند

او در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا منظور از این سناتوری که می‌گویید اکنون معاون شده آقای بایدن است؟ گفت: بله و حالا یک جرقه در بسیاری از ذهن‌ها روشن شد مبنی بر اینکه ظریفی که گفته بود رابطه بسیار گسترده‌ای با بایدن داشته حالا قصد این را دارد که در قامت همتای آمریکایی خود ظاهر شود؟

چندی پیش بود که خبرگزاری آنا نزدیک به علی اکبر ولایتی و وابسته به دانشگاه آزاد در گزارشی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ این گمانه را تقویت کرد و نوشت که شنیده شده که دیدارهایی بین محمدجواد ظریف و سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ انجام شده است. البته در این جلسات، سه مانع برای ورود ظریف به انتخابات بیان شده. ابتدا اینکه آیا وزیر امور خارجه دولت می‌تواند از سد شورای نگهبان عبور کند؟ دومین مطلب این است که اصلاح‌طلبان بتوانند روی ظریف، به اجماع کامل برسند. این در حالی است که روحانی تمایل به انتخاب علی لاریجانی دارد و کارگزاران سازندگی هم به‌ دنبال جهانگیری و محسن هاشمی هستند. سومین موضوع هم این است که شرط ورود ظریف به انتخابات شاید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باشد. به دلیل اینکه با ورود بایدن به کاخ سفید، باب مذاکره توسط اصلاح‌طلبان گشوده می‌شود و با این حربه می‌توانند در انتخابات رأی جمع کنند.

حضور در ظریف در انتخابات ۱۴۰۰؛ سوگندی که ناتمام ماند

پس از این صحبت‌ها اصلاح طلبان و اصولگرایان از این قافله جا نماندند و هر کدام نظراتی در پاسخ به این پرسش دادند، برای مثال حسین کنعانی مقدم تحلیلگر مسائل سیاسی که دستی هم بر آتش مسائل منطقه دارد در گفت‌وگو با گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره احتمال نامزدی محمد جواد ظریف در انتخابات آتی ریاست جمهوری، گفت: احتمال حضور بسیاری از افراد در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد، مخصوصا آقای ظریف که به گمان خود با آمدن بایدن می‌تواند جان تازه‌ای به برجام بدهد، چراغ سبزی که اصلاح طلبان دارند به بایدن نشان می‌دهند به این دلیل است که می‌خواهند ظریف را به عنوان سردار صلح و سازش در انتخابات معرفی کنند.

رئیس‌جمهور بایدن رئیس‌جمهور ظریف؛ خیلی دور خیلی نزدیک

آیا ظریف سردار صلح و سازش خواهد شد؟

محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در گفت‌و‌گو با گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درپاسخ به این سوال که آیا ظریف سردار صلح و سازش خواهد شد؟ گفته بود: هنوز مشخص نیست که چه کسی وارد صحنه رقابت خواهد شد، اما اکثر اصلاح طلبان به این نتیجه رسیده‌اند که با پیروزی جو بایدن باید فردی  وارد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شود که بتواند در کشور تعادل به وجود آورد؛ با توجه به اینکه بایدن از دوستان سابق آقای ظریف است و قبلا هم روابط خوبی با هم داشتند احتمال اینکه فردی مثل او بتواند در انتخابات شرکت کند و پیروز شود زیاد است. بیشتر نیرو‌های اصلاح طلب هم به دنبال نامزدی ظریف در انتخابات هستند؛ زیرا با روی کار آمدن بایدن یک فرد دیپلمات مانند ظریف می‌تواند فضای انتخاباتی آینده و روابط بین دو کشور را  نزدیک‌تر کند.

حضور در ظریف در انتخابات ۱۴۰۰؛ سوگندی که ناتمام ماند

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با تایید خبر برگزاری جلسات متعدد با ظریف برای انتخابات ریاست جمهوری گفت که جلسات بسیاری  در حال برگزار شدن است تا ظریف را برای حضور در انتخابات متقاعد کنند؛ اما ظریف خودش هم تمایلی به نامزدی ندارد، اما نظر برخی از جناح‌ها و گروه‌های سیاسی این است که با آمدن بایدن باید یک دیپلمات سکان کشور را در دست بگیرد.

عباس سلیمی‌نمین تحلیلگر اصولگرا هم کسی بود که ظریف را مناسب‌ترین گزینه برای اصلاح‌طلبان می‌داند و می‌گوید: «در بین آقایان محسن هاشمی، اسحاق جهانگیری، علی لاریجانی و محمدجواد ظریف، به نظرم آقای ظریف بیشترین شانس را دارد که از طرف اصلاح طلبان در انتخابات  ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰حمایت شود، چون حوزه کاری‌اش سیاست خارجی بود و عملکرد دولت در حوزه داخلی زیاد تاثیر منفی بر دیدگاه عمومی از او برجای نگذاشت.

حضور در ظریف در انتخابات ۱۴۰۰؛ سوگندی که ناتمام ماند

بهترین سناریو برای ظریف از دید روزنامه آفتاب یزد

با این حال اما احمد شریف عضو  شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان درباره احتمال نامزدی محمدجواد ظریف در انتخابات آینده ریاست جمهوری به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: معتقدم این صحبت‌هایی که در این خصوص مطرح می‌شود از عمق استراتژیک کافی برخوردار نیست؛ مثلا برخی‌ها به سابقه آشنایی این دو اشاره می‌کنند و یا تغییراتی که ممکن است با انتخاب بایدن در سیاست‌های آمریکا نسبت به ایران اتفاق بیفتد، از جمله کاهش تحریم‌ها و احتمال بازگشتن بایدن به برجام؛ با این حال این موارد تضمینی برای کاهش سطح تنش‌ها بین دو کشور ایجاد نمی‌کند, هر چند خود ظریف هم بار‌ها اعلام کرده که تصمیمی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان، خاطر نشان کرد: به عقیده من با توجه به شرایط حاکم بر کشور، اگر فردی بخواهد برای انتخابات آینده نامزد شود، باید از یک تیم بسیار قوی و منسجم با برنامه مدون برای مواجهه با مشکلات چندوجهی کنونی برخوردار باشد.

رئیس‌جمهور بایدن رئیس‌جمهور ظریف؛ خیلی دور خیلی نزدیک

چندی پیش هم روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد گزارشی در این باره ارائه کرد که بعد‌ها کیهان هم آن را دستمایه قرار داد؛ گزارشی که در بخشی از آن آمده بود: "برای ظریف بهترین سناریو این می‌تواند باشد که بازنشسته شود. اگر او به رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ وارد شود احتمالا نه تنها شانسی برای پیروزی ندارد؛ بلکه به عنوان کسی از او یاد می‌شود که سرنوشت سیاسی خود را به انتخاب یک رئیس‌جمهور در آمریکا (بایدن) گره زد... برخی اصلاح‌طلبان و اعتدالیون برای اینکه باز هم بتوانند در قدرت بمانند این‌بار به ریسمان ظریف چنگ می‌زنند و در این راه نسبت به سیاست‌های بایدن نیز ساده‌اندیشی‌هایی وجود دارد؛ بنابراین باید گفت آقای ظریف مواظب باش که ابزاری برای در قدرت ماندن برخی نشوی که این ره یک قربانی دارد و آن هم شخص وزیر خارجه فعلی است."

حضور در ظریف در انتخابات ۱۴۰۰؛ سوگندی که ناتمام ماند

قسم حضرت عباس یا دم خروس

حال باید دید محمد جواد ظریف که اخیراً در حاشیه جلسه هیئت دولت در واکنش به این سوال که چرا با وجود تکذیب اخیرش ولی باز هم  به عنوان یکی از گزینه‌های بالقوه ریاست‌جمهوری از او یاد می‌شود، گفت: «قسم حضرت عباس را می‌خورم ...» اما جمله خود را به پایان نرساند  و در ادامه در پاسخ به این سوال که یعنی شما در هر صورت برای انتخابات نمی‌آیید؟ با حالتی آمیخته با همان لبخند همیشگی گیت خروج حیاط پاستور را ترک کرد، آیا حاضر به ورود به این صحنه خواهد بود؟ آیا به قول سید احمد خمینی آنقدر بر روی نیامدنش بر انتخابات مصمم هست که حاضر است تضمین هم ارائه کند و یا آمدن بایدن تصمیمی جدید برای او به ارمغان آورده است؟

فاطمه تورانلو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
برجام جمع کن رییس جمهور دو تابعیتی به درد ایران نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۱۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
سلام. خوب است. البته باید برنامه‌های تحول اقتصادی داشته‌باشد مانند تک نرخی کردن ارز، خصوصی سازی واقعی بانک‌ها، کنترل صادرات و اصلاح نظام خصوصی سازی.
Iran (Islamic Republic of)
میهن پرست
۰۰:۲۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
ممنونم که نظر منو تایید کردید و توی سایت گذاشتید ...
من حرف بدی نزده بودما ...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۴۸ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
۲۱آبان سالروز ولادت دو حسن میباشد یکی ولادت پدر موشکی ایران شهید حسن طهرانی مقدم و دیگری حسن روحانی...
دانه فلفل سیاه و خال هندویان سیاه _ هردو جانسوزند اما این کجا و آن کجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خدایا خودت کمک کن. خسته شدیم. کسی بیاد که به داد مردم و مشکلاتشون برسه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۳۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
جو بایدن مدتها قبل نقشه اصلی خودش در مورد ایران را رونمایی کرده است او گفته خانه امن ایرانیان باید نا امن شود در مورد ترور سردار سلیمانی هم او از ترامپ حمایت کرده است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۰۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
نظر شخصی من اینه اگر حسین دهقان کاندید شوند؛ فکر نمیکنم رای دادن به شخص دیگه ای جالب باشه.
Iran (Islamic Republic of)
نادر خسروی
۱۸:۱۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خیلی خوبه برای ریاست جمهوری!!!!!!!!!!!! امضای برجامی که نسخه فارسی ندارد بندهایی که بعدا" به ظریف نشان میدادند می گفت من اینهارو ندیدم اخه مردحسابی نخونده چرا امضا زدی؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
شلوغش نکنید
هیچکس!
دوره بعدی میخوایم بدون رئیس جمهور باشیم ببینیم فرقی هم میکنه...
Romania
سلام
۱۷:۴۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
مذاکره خوبه ولی کسی که میفرستی مذاکره مهمه
ظریف و روحانی تو برجام کلاه سرشون رفت دوباره فرستادن اونا به مذاکره اشتباهه
باید دولت جدید یا مجلس رو مسئول مذاکره کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خود ظریف راضی نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
Karim
۱۶:۴۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
در صورت انتخاب و کاندیداتوری آقایانی مانند ظریف جهانگیری، ویا لاریجانی آن دولتها ادامه همین دولت حسن روحانی خواهد بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
رییس جمهوری فقط برازنده احمدی نژاد است و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
علی یارگلی
۲۳:۰۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
فروش نفتی نداریم که با بریز وبپاش پول آن دلها رو بدست بیاره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
ظریف بیاد رای میدم بهش .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۳:۲۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
آقای ظریف چه دستاوردی داشته اند؟
Iran (Islamic Republic of)
لارستان کهن
۱۴:۴۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
همون رفقای آقای ظریف بودن دانشمندان هسنهی و تحریم های آن چنانی انجام شد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خداکنه مردم تواین 8 سال دشمن ایران و ایرانی را شناخته باشند رییس جمهور اینده بایستب کسی باسه انقلابی و ایرانی الاصل نه اینکه خارجی و دو تابعیتی باشه که فقط دنبال پرکردن جیب خود و خانواده ی اونور آبی خود باشه و برای دشمنان جاسوسی کنه و به نوعی مهره آمریکا و اسراییل باشع در خاک ایران/خدایا به داد این انقلاب ئ کشور برس
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۴۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خدا اون روز را نیاره ..8 ساله این اقای ظریف با روحانی با همدستی هم کشور را به نابودی کشاندند جلوی پیشرفت علم . اقتصاد را گرفتن تا توانستن بعه کشور و مردم خیانت کردند هسته ای را دودستی تقدیم امریکاکردند و نابودش کردند دیگه چی از جان ملت و کشور میخوان.کشور باید از نفوذ خالی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
فقط میگن تحریم باعث مشکلات کشوره .اصلا اینطور نیست .کم فکر کنیم میفهمیم ک دشمن در آستین خودمان هست .خوومتن باعث بد بختی خودمان شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
فقط میگن تحریم باعث مشکلات کشوره .اصلا اینطور نیست .کم فکر کنیم میفهمیم ک دشمن در آستین خودمان هست .خوومتن باعث بد بختی خودمان شدیم
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطن
۱۴:۲۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
ایشون یه برجام نوشت که ماندگار شد دیگه بیشتر از این ماندگارش نکنید . مرسی اه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۳:۲۴ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
افرین، عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
به نام خدا
ظریف خیلی خوب بلده خودکار پرتاب کنه. اعتقاد داره آمریکا با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما رو از کار میندازه. عاشق اینه که کاترین اشتون با اسم کوچک جواد صداش کنه و خیلی هم خنده رو هست.
پایان
Iran (Islamic Republic of)
Kh.d
۱۳:۳۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
به نظر من ظریف بیشتر شبه فتحعلی شاه تا مصدق. خود دانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
اگه شما هم موافقید دو بار بزن رو صفحه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
امیدوارم ک مردم بصیرت و فهمشون با اینهمه اتفاق بالاتر رفته باشه و دوباره خام امثال روحانی و ظریف نشن..ب امید اینکه یه فرد انقلابی و ولایتمردار واقعی روی کار بیاد...
ظریف جز ضرر چی برامون ب ارمغان اورد؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۳۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
اگه آمریکا میتونست و اگه بتونه گوشت بدن ما ایرانی هارو به جای گوشت مرغ و گوسفند میخوره،اگه از یه آدم دیوانه در مورد آمریکا سوال کنی میدونه که آمریکا چشم به خاک و جان و مال و ناموس ما داره و خوردن خون ما از خوردن شربت پر شهد براش شیرین تر و گوارا تره.
Japan
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
به هیچ عنوان مذاکره با آمریکا نباید انجام بگیره . اینها دستشان ب خون سردار آلوده است. رفاقت جناب ظریف با بایدن هم لکه ننگ هست نه افتخار یا امتیاز مثبت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس 2
۱۳:۵۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
مناظره ها نشان خواهد داد چه کسی برنده ریاست جمهوری ایران خواهد شد درست مثل دورهای قبل که برخلاف نظر سنجی ها که برنده را دکتر جلیلی و آقای رئیسی نشان می داد دکتر روحانی انتخاب شد پس منتظر بمانید و زیاد ناراحت نباشید چون تنها راه نجات ایران اصلاح طلبان هستند نه افراد افراطی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
واقعا جوابت عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطن
۱۴:۲۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
در پاسخ به آقای ناشناس 2
هموطن اصلاحات 32 ساله مملکت دستشه این چجور راه نجاتیه که بعد از 32 سال اوضاعمون اینه ؟؟
اگه سال 92 کسی میگفت با روحانی همه چیز 10 برابر میشه همه میخندیدن اما الان یه واقعیته
من میگم 1408 با ظریف همه چیز 15 برابر الان میشه هرکیم بگه دروغ میگی توی این مملکت زندگی نمیکنه تامام .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
درود سرباز وطن حرف حق داداش اینا هنوزم دارن سنگ جناحشونو میزن خوابن خواب نمیخان حقزقتو ببینن اینها بفکر منافع خودشون دلار ۴۲۰۰ چیشد کجا رفت برجام چیشد همش خسارت گرانی تورم دلال بازی چ نتیجه داشت.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سرباز وطن سلام، هیچ فرقی بین روحانی و رئیسی نبود هر کدوم اگه رئیس میشدن وضع همین بود. اینکه توی این ۳۲ سال ملت به اصلاحات رای دادن پیام واضحی داره. این دوره ما انتخابات رو تحریم میکنیم تا یک فرد اصولگرا و انقلابی بیاد. اما دوست دارم ترامپ دوباره رئیس جمهور امریکا باشه تا ببینیم مشکل از دولت روحانی بوده یا تحریم های ترامپ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
دمت گرم علی جون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
دیگه نیایید بابا، نیایید بابا، نیایید به پاستور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
مناظره ها نشان خواهد داد چه کسی برنده ریاست جمهوری ایران خواهد شد درست مثل دورهای قبل که برخلاف نظر سنجی ها که برنده را دکتر جلیلی و آقای رئیسی نشان می داد دکتر روحانی انتخاب شد پس منتظر بمانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
اگر دو نفر راستگو باشند مناظره فایده دارد
اما اگر یک طرف دروغگو و مغلطه گویی کند جز ضرر و بدبینی هیچ فایده ای ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
همین برجام با زندگی مردم چیکارکرد که توافق جدید بکنه!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۳:۲۶ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
فعلا که از آفتاب و گلابی و ابر و.... داریم استفاده میکنیم .خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
مگر اینکه تو خواب ببینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
من که خودم و میکشم
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۰:۵۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
والله هر کس بخواهد با قاتلین حاج قاسم مذاکره کند خانه خرابش میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
3 هفته بعد از ترور شهید سلیمان و همراهانش.

ظریف: ایران حتی پس از ترور سردار سلیمانی مذاکره با آمریکا را غیر محتمل نمی‌داند، به شرط آنکه آمریکا تغییر رویه دهد و تحریم‌ها را بردارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
حالا یه نفر مرده باید 84 میلیون جمعیت ایران بدبختی بکشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
چرا نباید مذاکره کرد الان کل دنیا با آمریکا در تعامل و دوستی به سر می برند در نتیجه هیچگونه تحریمی شامل حالشان نیست و با بدبختی و فلاکت و گرانی سر کله نمی زنند تنها کشوری که نباید با آن رابطه داشت همین روسیه است که در برنده شدن ترامپ همکاری کرد و باعث شد ترامپ از برجام خارج شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
ازلحاظ اصول روانشناسی تنها با مذاکره می توان اختلافات کم کرد کسی که راه مذاکره و گفتگو را سد میکند حتما با اختلافات و تحریم سود میبرد برخلاف عامه مردم که در فلاکت بسر می برند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
۱۲:۴۲ مذاکره باید کرد نه مدل مذاکره اینا که ۷ سال کشورو معطل نگه داشتن بدون دقت و بی تدبیری کلی امتیاز دادن بطرف مقابل هم تحریم شدیم هم حتی نمیتویم شکایت کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
تاثير شگفت انگيز
۱۰:۵۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
مردم در دوران تحريم سختي بسياري كشيدن آيا كسي كه بتواند سياستهاي خارجي و اقتصادي و اجتماعي مردم خصوصا بحث گراني ها را سامان دهدو ارزش وپول ملي را افزايش دهد . وزير امور خارجه است . بهتر است در اين مدت 9 ماه باقي مانده تاثير شگفت انگيز بگذارد والا چيزي تغيير نمي كند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
کی به ظریف رای میده؟
همه چی که مسخره بازی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
اگرظریف رئیس جمهور ایران شود بایدن بخشی از ایالات متحده آمریقا را به ایران می دهد. چکار کنیم شما همچی دوستانی ندارید (طبری).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
آقای ساده لوح خوش خنده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
مردم ازتون خواهش میکنم بیدار شین به حرمت خون شهدا تا کی می خواهیم کسانی که دردشون مردم نیست دردشون ارباباشون رای بدین تا کی می خواهین چوب توی سرخوری باشین خواهش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
رفاقت ظریف با جو بایدن نقطه قوت نیست. بلکه لکه ننگ دیگری برای کسی است که با جان کری دست می داد و امضای آن را تضمین بـرجام می دانست.
Iran (Islamic Republic of)
صابر
۱۰:۲۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
ظریف مرد روزهای سخت نیست. استعفای ایشان هنگام آمدن بشار اسد به ایران را یاد دارید که چگونه نگاه جهانی به مقاومت را به دعواهای کوچک در درون دولت سوق داد و نشان داد که حتی یک دیپلمات کارکشته نیست! در زمان تصدی ایشان در وزارت خارجه تا کنون، متاسفانه فقط نگاه ایشان به چند گشور اروپایی بوده و با کشورهای جهان اسلام، جهان عرب، آسیا و آفریقا و به ویژه آمریکای لاتین ارتباط گرمی نداشتیم. از نگاه ظریف ، جهان یعنی اروپا!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خدااااااااااا نکنننننننننه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
لایقترین فرد در ایران پس از رئیس جمهور روحانی همین دکتر ظریفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
میشه بگین از برکت خدمات ایشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
کمی روی کارهای دکتر ظریف فکر کنید شاید نظرتان عوض شد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
ظریف وافعا مناسبه برای ازدست دادن موشکی و نفوذ منطقه ای و....
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۳:۲۸ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
«قسم حضرت عباس را می‌خورم ...» اما جمله خود را به پایان نرساند.

اینها تکلیفشان با خودشان هم معلوم نیست. میخواهید سرنوشت 80 میلیون ایرانی بدبخت رو بدید دستشان.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۱۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خدایا خدوت رحم کن مردم دوباره فریب نخورن بیدار بشن وگرنه میره به همشون میخنده مملکت رو فنا داد رفت....امیدوارم این8سال درس وعبرت باشد برای ایرانیها
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین اصغرزاده
۱۰:۱۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
کشور رو هفت هشت ساله با همین «صلح، سازش، مذاکره» از پیشرفت عقب نگه داشتین و مردم رو روز به روز ضعیف تر کردین و زندگی و معیشتشون رو به سیاست خارجی و کاخ سفید گره زدین بعد دنبال گزینه برای یک چهار سال خفت بار و شکست های دیگه می گردین؟ این توهم بالاخره یکجا باید تموم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
رئیس جمهور بعدی ایران یک خانم هست
Japan
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
باید از بین رجال باشد طبق قانون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
رئـیس جمهـور نباید ساده لوح باشد تا به یه امضای بی خاصیت جان کری اتکا کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خدا نکنه این طوری سالی یه برجام بمون تحمیل میشه
Pakistan
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
اعضای این دولت تو این 7 سال کاملا امتحانشون رو پس دادن و همگی هم مردود شدن الا بعضی از وزرا که خواستن کاری بکنن که باز از طرف دوروبری هاشون کوبیده شدن و اونها هم قضیه رو ول کردن یا مجبور به استعفا شدن .
انسان عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمیشه . طیف اصلاح طلب و افراد مورد حمایت اینها هیچ وقت دلسوز ما مردم نبوده و نخواهند بود . برای این قوم افراد سرمایه دار مهم هستند .
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۹:۵۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
چقدر ما ساده باشیم که دل به یک چایی خوردن ظریف با بایدن بدیم برا حل مشکلاتی که
تخصص
تعهد
دیانت
و امانت داری میخواد

نه رفاقت با دشمن وحشی و بی رحم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
پس کی خوبه ،جلیلی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
همینطوره زنده باشی
ای کاش ایندفعه مردم درست انتخاب کنن وبه این همه بیتدبیری پایان بدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
۱۰:۲۶ معلومه تو از کدوم جناحی پس ساکت باشی بهتره چون جناحتون هیچکاری نکرد جز خسارت ب کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
دوباره با اومدن جو بایدن باید شاهد خاوری ها ،بابک زنجانیها،گم شدن دکلها،زیاد شدن راهپیمایی‌های ضد آمریکایی ،بیکاری بیشتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
فقط خواهشا مایه عذاب نشید......... ظریف توامریکابزرگ شده ونمیفهمه درد مردم وگرنه.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
ظـریـف : آیا فکر کردید آمریکا که می تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می ترسد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
فقط دکتر احمدی نژاد، خواهشا مملکت رو بدتر از این نکنید با دست‌اندرکاران دولت روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
نه روحانی نه احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
رفاقت ؟ کدوم رفاقت؟
رفاقت گرگ و گوسفند مگه ممکنه؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۹:۳۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
ایران به رئیس جمهوری نیاز دارد که اولا بسیار کاردان و با تجربه باشد و شرط اصلی آنکه فراجناحی باشد و کشور ما را از شر دو جناح موجود نجات دهد و با استفاده از نخبگان جوان مسائل ایران را حل و مردم را به سوی آینده ای روشن رهنمون شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
بسیار کاردان را مردم نمیتونن تشخیص بدن اما همین که وابسته به هیچ جناحی نباشه کافیه!
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۹:۳۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
ایران به رئیس جمهوری نیاز دارد که اولا بسیار کاردان و با تجربه باشد و شرط اصلی آنکه فراجناحی باشد و کشور ما را از شر دو جناح موجود نجات دهد و با استفاده از نخبگان جوان مسائل ایران را حل و مردم را به سوی آینده ای روشن رهنمون شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
نصف دیدار های ظریف تو جلسات پیگیری بـرجــام نا فرجـام بصورت محرمانه و پشت درهای بسته انجام شده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
آقای ظریف که گفته تو ایران به طور گسترده پولشویی می شود. وزیر خارجه ما است یا دادن خط به دشمنان ما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
این تیتر رو از کجاتون در آوردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
اینترنت بزن عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
ظریف همین الآنش هم مثل رئیس جمهوره، روحانی نقش برجسته ای نداره. بنابراین اگر ظریف مردشه خوب از بهمن امسال تا خرداد ۱۴۰۰ وقت داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
هنوز یادمان نرفته که ظریف بعد از اولین دیدارهایش با همتای آمریکایی آمد ایران و گفت این ایران است که باید نگرش اش را نسبت به آمریکا عوض کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خوب حرف درستی زده بود. هنوزم به دلیل عدم تغییر دیدگاه از سمت دو طرف ما درگیر این چالشها با آمریکا هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
این تیم منافع ملی کشور را فروختند تا رای بدست بیاورند و به منافع جناحیشون برسن و اگه برجام را مرحله ای اجرا میکردن امریکا غلط میکرد راحت بزنه بیرون

اینها را بعلت خیانت به منافع ملی باید محاکمه کرد امتیاز هم میخواین بهشون بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
شاید حالا امضای جو بایدن تضمین شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
آقای ظریف ترسو هست و بدرد ریاست جمهوری نمی خورد.
آقای ظریف تو دانشگاه تهران گفته : آمریکا با یه بمب می تونه کل سیستم دفاعی ما را از نابود کنه.
Iran (Islamic Republic of)
رضا ابراهیمی
۰۹:۳۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
ظریف می آید، تا کار نیمه تمام جناب آقای دکتر روحانی را تمام کند، در این 8سال شاید فقط بخش‌های کمی از این سرزمین به آبادانی و شکوفایی نرسیده، که آنهم بدست توانمند جناب دکتر ظریف آباد خواهد شد. علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
یعنی دیگه همه چیز رو تمام کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
ذهن مردم رو برای این فاجعه آماده نکنید هیچ کدوم از اعضای این دولت دوباره نباید به هیچ پستی برسن.بلکه همشون باید از این به بعد برای هر پستی رد صلاحیت بشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
چشم چون شما گفتی دیگه حله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
واقعا هیچ کدوم از این دوره نباید بکار گرفته شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خیلی بهتر از هاشمی و جهانگیری و لاریجانی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
شاید هم به بدی آنها باشد.
Iran (Islamic Republic of)
علوی
۰۹:۱۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
این دولت هیچکدومش دلسوز مردم نیست هاشمی وزیر بهداشت قبلی دلسوز بود که استعفا کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
هاشمی دلسوز مردم؟؟؟ مگه از نگاه دکترها دلسوز مردم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
دکتر هاشمی دلسوز
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سیاست رفیق بازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
با سلام.خدا به این ملت رحم کند.دیگرچه خوابی برای مردم دیدید؟اصلاح طلبان این چند سال چه کرده اند.پراید 100میلیون ومعیشت مردم هر روز سخت تروووووووو
Iran (Islamic Republic of)
ظریف سردار صلح و سازش
۰۸:۵۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
نسبت به بقیه بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
شاید مثل بقیه بدتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
فکر کنم یادتون رفته آمریکائی ها با کسی دوست نمیشن اونا فقط برای حفظ منافع خودشون گاهی به شما لبخند می زنند
از تجربه شاه بعد از خروج از ایران باید درس عبرت گرفت
باید از تجربیات همه درس عبرت بگیریم وگرنه تا الان هنوز هم توغارها زندگی می کردیم.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۸:۵۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
با سلام
اونهایی که می فرمایند ظریف به درد وزارت امور خارجه نمیخوره، یادشون باشه قبل از ایشون هرکسی برای مذاکره با یک کشور خارجی می فرستادند، باید یک مترجم هم همراهش در جلسه خصوصی وارد می شد.
متاسفانه جناب آقای دکتر ظریف اعلام کرده اند کاندید نمی شوند(خیال تندرو ها راحت باشد که چشم به شرکت اندک مردم در انتخابات دارند). بنده امیدوارم مهندس محسن هاشمی رئیس جمهور آینده باشه، چون ایشان هم مانند دکتر ظریف دید بازتری نسبت به مسائل دارند و البته می توانند توازن را با نهادهای دیگر ایجاد کنند و نظر رهبری را هم جلب نمایند.
Iran (Islamic Republic of)
مجیداز
۱۱:۰۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
از نظر شما بله
ولی از نظر بقیه اصلا اینگونه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
دانستن زبان انگلیسی هر چند لازم است ولی کافی نیست، رییس‌جمهور باید مدیر و کاردان و با سیاست باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
آقای محسن هاشمی رفسنجانی خیلی خوب حرف زدن بلد نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
رئیس جمهور نباید خوش خیال و ساده لوح باشد.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۲۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
احسنت
دید باز مهم تره...
ان شالله که با اومدن ایشون سقف قیمت ها باز بشه و همه چی حل بشه
آخه بین خودمون بمونه... کسی که تو برجام معنی lift رو برداشتن میدونه ولی طرف آمریکایی معلق کردن(اظهارات وندی شرمن عزیز) خیلی زبانش خوبه و قطعا میتونه ما رو به دنیا وصل کنه... ان شالله
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۲۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
متاسفیم برای تو و امثال تو که اگه جون به جونتون کنند از طناب پوسیده پایین میرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
واقعا عجيبه اكثر تحصيل كرده ها در امريكا تمام پستهاي كليدي رو در اختيار دارند و اقا زاده هاشون هم راه بزرگتراشونو رفتن و در اينده خدمت رساني خواهند كرد. واقعا مرگ بر امريكا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
اگه نیای اتفاقی نمیفته اگه بیای سیاه بخت تر میشیم نیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
ظریف فقط بگه در این هفت سال چند تا سفر خارجی و چند تا دیدار با روسای کشورها و یا حداقل با همتاهایش داشته و چکار کرده غیر از چند توییت که برای نوشتن هر خط آن چند روز طول داده بفرمایند کل وزارت خارجه با تمام دیپلمات هایش دقیقه ای چقدر هزینه روی دوش ملت و مردم می گذارند و با این همه خروجی آن در طول کل هفت سال غیر از تولد ناقص الخلقه ای به نام برجام که اون هم در همون روزهای اول تولد مرد، دیگر چه کاری کرده است؟
Iran (Islamic Republic of)
محد
۰۸:۴۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
آقای ظریف
با قدمی استوار پا در این راه بزارید و مطمئن باشید. پیروز انتخابات خواهید شد
فدایی داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
البته نمیشه گفت تو این شرایط بد تحریمی که بیشترین تحریم ها بر علیه کشور صورت گرفت و ایران هیچ فروش نفتی نداشت اگر کس دیگری بود شرایط بهتر میبود.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۸:۳۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
انشالله چنین باشه نه نیازی به مترجم داره خودش گیلیمش رو از آب میکشه بیرون خدارو چی دیدی باعث شد نظر مردم برگرده تو انتخابات بخاطر ایشون شرکت کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
نمیشد که تو یه مجلس اگه کسی با هامون احوال پرسی کرد از این به بعد بگیم من با او رفیقم نخیر
رفیق برا رفیقش میمیره آقای ظریف
با مردنم اینجوری بازی نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
جناب آقای دکتر ظریف بسیار انسان با شخصیت و فردی دل سوز جامعه است ولی حیف است که بیاید و مورد تهمتهای بعضیها شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
واقعا عالی گفتی اولا لاریجانی اصلاح طلب نیست و ایشان این همه در مجلس ریاست کرد چه دردی از مردم حل کرد ولی ظریف انسان توانا و اگه بگذارند میدونه چکار بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
فقط همینو کم داشتیم ..
عالی عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
ناراحت نشید
فقط احمدی نژاد
یا خودش رییس جمهور هست یا معاون اول رییس جمور
زنده باد احمدی نژاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
ایندفعه بیاد پول نداریم که پخش کنه
الان فقط قالیباف بدرد میخوره که با بی پولی مملکت رو جمع کنه
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سلام مملکت به رئیس جمهوری نیاز دارد که اجرایی در صحنه و عملیاتی و کارشناس و مردمی باشد و قدرت بکارگیری بخش خصوصی و همچنین اصلاح نظام اداری و‌تقویت سازو کار نظارتی قدرتمند و قاطع داشته باشد ایا بنظر شما اقای ظریف توانایی لازم در این سطح را دارد چرا شما روزنامه ها و خبرگذاریها دامن می زنید به حرکت های روانی گروها و جناح ها و مردم رو به اشتباه هدایت می کنید واقع گرا باشید پول مردم شما رو اداره می کنه و وظیفه تون رو بشناسید و با بینش قلم بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
همه اعضای دولت باید محاکمه شوند و بعضی تبعید شوند به امریکا بروند در آغوش اربابان خود
و همچنین اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
دوباره ازخود بدنه بی لیاقت دولت به ظاهراسلامی، یکی دیگه رادارند برمردم قالب می کنند!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۰۸:۲۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
آقا شوخیسم قشنگ نیست همین هفت سال برای هفت پشتمون بسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
8 سال بعنوان وزیرخارجه به ریشمون خندید حالا 8 سال دیگه بعنوان رییس جمهور؟! خدایا رحم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سلام
عالیجناب ظریف بدرد امور خارجه نمیخوره چه برسه به رییییاسسسسسیتتتتتت جمهووووووووری هههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۸:۱۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
به فرمایش مقام معظم رهبری روی کار آمدن این و آن در آمریکا فرقی برای ما ندارد اما این بها دادن‌ها به انتخابات آمریکا از سوی برخی رسانه ها دقیقا کمک می‌کند به سیاست اصلاح طلبان که بزرگ جلوه دادن موضوع انتخاب بایدن و اهمیت روی کار آمدن ظریف است ؛ و این یعنی «اتفاقا خیلی برای ما مهم است که چه کسی در آمریکا انتخاب شود» و یعنی «تمام سیاست ما حول محور انتخابات آمریکاست» و یعنی «بی خیال فرمایش رهبری...»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
ظریف این مدت مگه گل و بلبل کرد که میخواد رئیس جمهور بشه چیکار کنه مردم تو رو خدا این جماعت رو حذف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
اینها جایی بین ملت ندارند برای مردم نسخه نپیچید ملت ایران خودش انتخاب میکند و با توجه به بعضی اشتباهات قرار نیست که هوشیار تر نشود و بهتر از قبل تصمیم نگیرد اشراف و حامیان اشرافی گری جایشان در دولت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
ظریف برجام را نخوانده امضاء کرد و به مردم تحمیل کرد او به دشمن اعتماد کرد و دشمن از پشت به این ملت خنجر زد کلا اصلاح طلبان و اصولگرایان امتحان خود را پس داده اند و نمره قابل قبولی نگرفته اند لذا کشور برای عبور از وضعیت کنونی به مردان مخلصی چون سرداردلها و احمدی مقدم ها نیاز دارند که خالصانه و با کمترین امکانات افتخارات بزرگ آفریدند و دشمن را در حیرت فرو بردند چون آنها با خدا معامله کردند و اسیر هوا وهوس و خود شیفتگی نشدند امیدواریم برای امتخابات ریاست جمهوری سال آینده مردان جهادی و انقلابی کاندید شدند نه افراد قلابی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
اقایان اصلاح طلب . که کارنامه ناجوری داریید

تو رو خدا اقای ظریف را به مردم تحمیل نکنید .. مردم خودشان عقل دارند
این دفعه توبی تفکر عدالتی است .. عدالت اسلامی

که توسط بعضیها قبلا مغضوب شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
این دفعه ..نوبت... تفکر عدالتی است .. اصلاح اشتباه....
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۰۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خدا نکرده رئیس جمهور شدن ظریف یعنی ادامه راه فعلی است.
هیچ فرقی بین ظریف و رئیس جمهور فعلی وجود ندارد.
هر دو ساده لوح و چشم به دهان دیگری نگاه کن....
Iran (Islamic Republic of)
Bm1
۰۷:۵۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
آمریکا هیچ نقشی در معیشت مردم ایران ندارد .
این رئیس‌جمهور ایران هست که میگه دلار را ده تومان گران یا ارزان کتید.وقتی قیمت دلار بالا برود خودروسازان به بهانه واردات قطعات قیمت را چندین برابر می‌کنند و می‌خندند .الان هم داره هر روز بورس را با دستور خودش خرابتر می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
کاش از حالا بجای ما مردم تصمیم نگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
بجای مردم که نمیتونن تصمیم بگیرن ولی دوباره مردم را خر میکنند با صدای امریکا و من و تو و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
اصلاح طلبان فقط به قشر مرفه جامعه فکر میکنن و امتیاز دادن به کشورهای خارجی تا بهشون لبخند بزنن برعکس اصولگراها که دلسوز قشر فقیر هستن و سربلندی کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
قشر اصولگرا دنبال اهداف سیاسی خودشه نه سربلندی مملکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
اگه ظریف رئیس جمهور بشه مملکت رو دو دستی تقدیم آمریکاییها میکنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سخن گهر بار ظریف: آمریکا با یه بمبش می تونه کل سیستم دفاعی مارو از کار بیاندازه.
United States of America
ناشناس
۰۷:۴۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
صدسال از علم و تکنولوژی عقب افتادیم...
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۷:۴۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
به عنوان یک اصلاح طلب عرض میکنم دیگه هیچ اعتمادی به این گروه نداریم و انشالله دولت بعدی همانند مجلس ،انقلابی باشند نه طبل تو خالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
مشخصه که اصلاح طلب نیستی ولی فرقی هم نمیکنه ولی درکل عملکرد مجلس تو این 7 ماه از عملکرد 7 ساله دولت بدتر نبوده باشه بهترم نبوده هنوزم دنبال شاسی بلندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
۰۸:۲۴ اگه بیطرفی چرا مجلس جدید زیر سولل میبری دیدی حالا خودتم ....بله :/
۱۲
آخرین اخبار