انتخابات پارلمانی اردن امروز سه‌شنبه در میان تدابیر امنیتی و بهداشتی به دلیل شیوع کرونا در این کشور آغاز شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری الجزیره، پس از گذشت ۲۴ ساعت از انجام سکوت انتخاباتی در اردن، صبح امروز (سه‌شنبه) فرآیند رأی‌گیری در انتخابات پارلمانی آغاز شد و حدود ۴ میلیون و ۶۴۱ هزار رای دهنده می‌توانند در ۱۸۲۴ مرکز در ۲۳ حوزه انتخابی رای خود را به صندوق بیاندازند.

در سایه شیوع ویروس کرونا در اردن، این انتخابات با رعایت تدابیر امنیتی و بهداشتی برای مشارکت شهروندان در انتخابات برگزار می‌شود و حدود ۴۵ هزار نیرو مسئول تامین امنیت انتخابات هستند.

پادشاه اردن در ماه میلادی ژوئیه دستور برگزاری انتخابات را صادر و هیئت انتخابات ۱۰ نوامبر را به عنوان موعد برگزاری آن تعیین کرد.

به گفته هیئت مستقل انتخابات تعداد لیست‌های نهایی شرکت کننده در انتخابات به ۲۹۴ لیست یعنی ۱۶۷۴ نامزد رسیده است که بر سر ۱۳۰ کرسی پارلمانی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

کمیته انتخابات این کشور همچنین همه تدابیر بهداشتی لازم برای حفاظت از ناظران و رای دهندگان اردنی را اتخاذ کرده است و افراد بدون ماسک اجازه ورود به مراکز اخذ رای را ندارند.

به دلیل شیوع کرونا تبلیغات انتخاباتی در این انتخابات متفاوت بود. تجمعات ممنوع و نامزد‌ها تنها به پخش تصاویر خود در خیابان‌ها و مسیر‌ها و انتشار ویدیو‌هایی در فضای مجازی اکتفا کردند.

انتخابات پارلمانی اردن هر ۴ سال یکبار برگزار می‌شود که حزب «جبهه اسلامی کار» به عنوان شاخه سیاسی اخوان المسلمین و مهمترین حزب اپوزیسیون این کشور به همراه نامزد‌های عشایر بزرگ، مستقل و چپ‌گرا و شمار زیادی از تجار اردنی در آن شرکت می‌کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار