مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پژمان صالحی، مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار با حضور در اداره کل کتابخانه‌های استان کرمانشاه با معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه دیدار کرد.

معصومه حسنی خونسار، در این دیدار با توجه به اهمیت ترویج کتاب و کتابخوانی در بین جامعه بیان کرد: کتابخوانی مهمترین شاخصه توسعه یافتگی است و زمانی ما به یک جامعه ایده آل می‌رسیم که تمام افراد یک جامعه کتاب خواندن را یک نیاز روحی و جسمی بدانند و همه انسان‌ها از بزرگ و کوچک عضو کتابخانه‌های عمومی باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، گفت: اهدای خون به معنای اهدای زندگی یک وظیفه اجتماعی و انسانی است که همه افراد سالم جامعه در قبال آن مسئولیت دارند.

او اظهار داشت: وجه مشترکی بین سازمان انتقال خون و کتابخانه‌های عمومی وجود دارد، که همواره برای فرهنگ سازی آن در تلاش هستیم و هزینه‌های زیادی برای آن انجام می‌شود، هر دو سازمان نیاز به همت مضاعف خود مردم جامعه دارند تا اهدای خون و اهدای کتاب و خواندن کتاب به یک رفتار پسندیده اجتماعی تبدیل شود.

پژمان صالحی، مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه، در خصوص اهمیت اهدای خون گفت: در قرآن کریم آمده است هر کس جان انسانی را از مرگ نجات دهد گویا همه مردم را از مرگ نجات داده است. (سوره مائده)

او ادامه داد: اهدای خون اهدای زندگی به انسان‌ها است و اهمیت این موضوع بر کسی پوشیده نیست، خصوصا در شرایط امروزی که ویروس منحوس کرونا تمام زندگی انسان را فرا گرفته و باید با مشکلات بسیاری در زمینه پیشگیری از انتشار کرونا روبرو شویم.

صالحی، بیان کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۲۱ هزار نفر در استان موفق به اهدای خون شدند که نسبت به پارسال  ۳۵درصد کاهش یافته و این درحالی است که نیاز ما به فراورده‌های خونی نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایش داشته است.

صالحی با بیان اینکه فرایند خون گیری با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود، گفت: همه ما در معرض آسیب این ویروس قرار داریم و قطعا مرکز انتقال خون و دیگر مراکز بهداشتی به دلیل انجام ضدعفونی‌های مستمر و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بسیار امن‌تر از مکان‌هایی مانند بازار‌ها است که افراد در آن تردد دارند.

او ادامه داد: پس از شیوع ویروس کووید ۱۹ در سطح کشور اهدای خون کاهش یافته است و با توجه به نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در بیمارستان‌های کرمانشاه اکنون این مراکز کمبود ذخایر خون دارد.

او در ادامه سخنان خود از تمام افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند و به شکر خداوند بهبود یافته اند خواست تا با اهدای پلاسمای خون خود جان هموطنان خود را نجات دهند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.