عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ گفت: طرح معیشتی مجلس یازدهم با توجه به وضعیت موجود می‌تواند برای دهک‌های پایین کمک کننده باشد و از نبود آن بهتر است، اما نباید به آن اکتفا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، الهام آزاد عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح تصویبی معیشتی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ضمانت اجرایی و تامین منابع آن پیش‌بینی و این طرح برای مدت ۶ ماه برنامه‌ریزی شده است.

او با اشاره به وضعیت بد اقتصادی و میزان یارانه در نظر گرفته شده در این طرح تصریح کرد: این طرح در این وضعیت موجود می‌تواند برای خانواده‌های دهک پایین کمک کننده باشد و بخشی از نگرانی معیشتی این قشر عزیز را برطرف کند، اما نباید به آن اکتفا کنیم و مجلس هم دغدغه‌های معیشتی را در اولویت خود قرار داده و در تلاش است که شاخص‌های اقتصادی را بهبود بخشد و قدرت خرید مردم را افزایش و فاصله طبقاتی را کم کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی معتقد است که این طرح جنبه تسکینی و کوتاه مدت دارد و باید تلاش شود با اصلاح ساختار بودجه، جلوگیری از واردات بی‌رویّه، مبارزه با قاچاق، رفع ناهماهنگی بین بخش‌های دولتی، نظارت صحیح بر بازار و اصلاح ساز و کار‌ها و به دنبال آن کاهش نرخ تورم و ایجاد ثبات، شاهد درمان مشکلات اقتصادی باشیم.

او خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد مشکلات اقتصادی امروز ناشی از تحریم و خارج از کشور است، اما ۸۰ درصد آن به دلیل ساز و کار‌های اشتباه و سوءمدیریت و عدم هماهنگی‌ها است و تنها راه حل مشکلات موجود در داخل است.

آزاد در ادامه یادآور شد: کمیسیون اصل ۹۰ هم در بعد نظارتی به مباحث مهمی ورود پیدا کرده و پرونده‌های اقتصادی و فساد در اولویت کمیسیون بوده که گزارشات آن به قوه قضائیه ارسال می‌شود تا برخورد صورت گیرد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.