معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هر آزمایشی از نظر آماری، منفی یا مثبت کاذب دارد که در آزمایش پی. سی. آر ویژه کرونا نتیجه ۴۰ درصد آن‌ها به طور کاذب منفی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در  آزمایش پی. سی. آر ویژه کرونا نتیجه ۴۰ درصد آزمایشات به طور کاذب منفی می‌شود.در مواقعی که آزمایش به طور کاذب منفی می شود ممکن است فرد با علائم مشکوک به کرونا مبتلا باشد، اما آزمایش آن را نشان ندهد. این موضوع به عوامل مختلفی مانند نحوه نمونه گیری، دقت در تست و مقاومت بیمار در برابر تست بستگی دارد.

او افزود: از مهرماه امسال تعداد مبتلایان جدید به کرونا در مشهد و خراسان رضوی روند افزایشی پیدا کرده و همچنان در حال افزایش است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تا پیش از این روزانه ۵۰۰ تست سرپایی از بیماران مشکوک به کرونا در مراکز خدمات جامع سلامت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شد که این تعداد با روند افزایشی مبتلایان به یک هزار و ۱۰۰ آزمایش در روز رسیده است.

بیشتر بخوانید

قلیان بیان کرد: از سوی دیگر به طور میانگین روزانه ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می‌شوند.

او تصریح کرد: به زودی نتیجه آزمایش کرونا در مدت کوتاه و پس از ۳۰ دقیقه اعلام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

 
انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.