ستاد انتخاباتی بایدن اعلام کرد در حال بررسی علت تاخیر اداره خدمات عمومی آمریکا در به رسمیت شناختن بایدن به عنوان رئیس‌جمهور منتخب است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یکی از افراد ستاد انتخاباتی بایدن اعلام کرد تیم انتقال بایدن در حال بررسی قانونی علت تاخیر اداره خدمات عمومی آمریکا در به رسمیت شناختن جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری هفته گذشته است.

طبق قوانین آمریکا، به طور معمول ابتدا باید اداره خدمات عمومی پیروز انتخابات را مشخص کند و سپس انتقال قدرت انجام می‌شود و در حال حاضر با وجود اینکه رسانه‌های خبری، پس از اطمینان از کسب آرای انتخاباتی کافی، بایدن را به عنوان رئیس جمهور منتخب اعلام کردند، هنوز این اتفاق رخ نداده است.

این قانون به طور واضح مشخص نمی‌کند که اداره خدمات عمومی آمریکا، چه زمان باید اقدام کند، اما مقامات ستاد بایدن می‌گویند پیروزی آن‌ها روشن است و تأخیر توجیه پذیر نیست، حتی اگر ترامپ از پذیرفتن شکست خودداری کند.

ترامپ بار‌ها و بدون مدرک ادعا کرده است که تقلب گسترده‌ای در رای گیری صورت گرفته از ایالت‌ها و افرد زیادی برای به چالش کشیدن نتایج شکایت کرده است؛ این در حالی است که کمیته انتخابات آمریکا اعلام کرده است تاکنون هیچ شواهد قابل توجهی مبنی بر تقلب در انتخابات به دست نیامده و بعید است تلاش‌های ترامپ به نتیجه برسد.

یک مقام وابسته به ستاد بایدن درگفت‌وگو با خبرنگاران در این باره گفت: وقت آن رسیده است که اداره خدمات عمومی رئیس جمهور منتخب را مشخص کند، در غیر این صورت این موضوع به صورت قانونی پیگیری می‌شود.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت: اقدامات قانونی قطعاً یک احتمال است، اما گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که ما در حال بررسی آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار