علمائی گفت: دانشجویان جدیدالورود دغدغه انتخاب واحد نداشته باشند، زیرا در فرصت حذف و اضافه تمام مشکلات آن‌ها حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد علمائی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در  آئین استقبال از نودانشجویان این دانشگاه که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: دروس هم نیاز و پیش نیاز در انتخاب واحد باید رعایت شود. اما دانشجویان جدیدالورود دغدغه انتخاب واحد نداشته باشند، زیرا اگر مشکلی درا نتخاب واحد وجود داشته باشد در فرصت حذف و اضافه تمام مشکلات آن‌ها حل می‌شود.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در ساختار دانشگاه آزاد اسلامی معاونت‌های حوزه‌ای شکل گرفته است که هر یک از این معاونت‌ها مشکلات حوزه‌های آموزشی و پژوهشی خود را پیگیری می‌کنند.

کلاس‌های  عملی دانشگاه آزاد حضوری برگزار می‌شود

او ادامه داد: در این ترم هر یک از دروس در ۱۶ جلسه برگزار خواهد شد که دانشجویان تنها می‌توانند سه جلسه غیبت داشته باشند؛ همچنین ترم جاری تا ۱۸ بهمن ادامه دارد. پس از آن امتحانات پایان ترم آغاز می‌شود و بعد از یک هفته انتخاب واحد ترم بعد شروع می شود که بلافاصله ترم بهمن را شروع خواهیم کرد.

علمائی ادامه داد: کلاس‌های عملی بر خلاف سایر دانشگاه ها در دانشگاه آزاد به‌صورت حضوری برگزار می‌شود و تنها بخش‌های تئوری دروس عملی به‌صورت مجازی ارائه خواهد شد.

او افزود: دو سامانه وادانا و دان برای ارائه خدمات به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده است و ترم گذشته توانستیم نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر را در این سامانه ها پوشش دهیم.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با زیر ساخت های فراهم شده برای آموزش مجازی دانشجویان هیچ کلاس مجازی را از دست نمی‌دهند. تمامی کلاس‌های مجازی در سامانه‌ها ذخیره می‌شود و دانشجو می‌توانند به‌صورت آفلاین در کلاس حاضر شوند.

او در ادامه با تاکید بر اینکه دانشجو تصور نکند که با باز کردن یک باره کلاس و خاموش کردن حضوری برای او ثبت می شود، ادامه داد: در هر جلسه آموزش مجازی استاد از دانشجویان سوال می‌پرسد و هر جلسه بخشی از نمره کلاسی دانشجویان را تشکیل می‌دهد، پس دانشجوویان بر حضور در جلسات مجازی اهتمام داشته باشند.

علمائی گفت:  کلاس‌های دانشگاه آزاد برای دانشجویان جدیدالورود از شنبه شروع شده است اما دانشجویان نگران نباشند. اگر دانشگاهی به خاطر ثبت نام کلاس را شروع نکرده باشد حتما اساتید کلاس جبرانی را برگزار می‌کنند. کسانی که به هر دلیلی بخواهند درسی را حذف کنند و یا درس جدیدی را بگیرند فرصت این اقدام برای آن‌ها فراهم خواهد شد.

فراهم شدن امکان گفت‌وگو‌های فرهنگی و سیاسی بین دانشجویان در روزهای کرونایی

سید کاظم یکانی، سرپرست اداره کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این مراسم با بیان اینکه ریل گذاری فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان انجام شده است، گفت: مجوز‌ حوزه‌های نشریات صادر شده است و زیرساخت‌های لازم برای ادامه فعالیت کانون‌های دانشجویی تبیین شده است. امکان گفت‌وگو‌های فرهنگی و سیاسی در شرایط شیوع کرونا بین دانشجویان فراهم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
دانشجویان جدیدالورود فقط شهریه پرداخت کنند و دیگر دغدغه انتخاب واحد ، نمره و کلاس و ............نداشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان برای ورودی های مهر 98 رشته های کم متقاضی وعده تخفیف 35 درصدی شهریه را داد اما حالا میگویند پشیمان شدیم لطفا رسیدگی فوری نمایید تا از داوطلبان سو استفاده نشود