مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری، از بهره مندی کارگاه‌های تازه تاسیس از طرح یارانه دستمزد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید حفیظ الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس دستورالعمل جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارگاه‌های تازه تاسیس که تا پیش از این مشمول طرح یارانه دستمزد نمی‌شدند، می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

او افزود: بر این اساس کارفرمایان کارگاه‌های تازه تاسیس می‌توانند با جذب نیرو‌های جدید از تخفیف ۳۰ درصدی حداقل دستمزد شورای‌عالی کار به ازای هر نیروی کار جذب شده بهره‌مند شوند.


بیشتر بخوانید


فاضلی اضافه کرد: بر اساس این طرح ۳۰ درصد دستمزد جویندگان کار شامل افراد با تحصیلات دیپلم و دانش‌آموختگان دانشگاهی در قالب طرح یارانه دستمزد از سوی دولت پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: با آغاز اجرای این طرح در استان از مرداد سال ۹۸ تاکنون ۵۸۰ نیروی کار از طرح یارانه دستمزد بهره‌مند شده‌اند.

فاضلی با بیان اینکه مدت استفاده از طرح یارانه دستمزد یک سال است گفت: در طرح جدید مردان با کارت پایان خدمت سربازی تا ۳۹ سال و زنان سرپرست خانوار تا ۴۵ سال سن مشمول طرح یارانه دستمزد می‌شوند.

او افزود: در گذشته کارفرمایان برای بهره مندی از طرح یارانه دستمزد باید لیست بیمه اولیه را به تناسب ۶۰ درصد افزایش نیرو استفاده می‌کردند، اما در دستورالعمل جدید تا پنج برابر میانگین لیست بیمه‌ای خود طی ۱۲ ماه گذشته می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار