رئیس کل گمرک ایران گفت: از فردا با ارائه دستور ویژه با رفع مشکلات اداری نصب و ورود ماشین آلات واحدهای تولیدی به منطقه ویژه اقتصادی گرمسار بلامانع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، میراشرفی رئیس کل گمرک ایران در دیدار ویدئو کنفرانسی با استاندار سمنان گفت: رفع مشکلات زیرساختی در حوزه گمرک برای تحقق شعار سال و رونق کسب و کار واحدهای صنعتی و تولیدی به طور ویژه از ابتدای امسال تاکنون در اولویت کاری گمرک جمهوری اسلامی ایران بوده است.

او با بیان اینکه از فردا با ارائه دستور ویژه، با رفع مشکلات اداری، نصب و ورود ماشین آلات واحدهای تولیدی به منطقه ویژه اقتصادی بلامانع است افزود: ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی گرمسار برای جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در استان سمنان قابل توجه است که با انجام همکاری دو سویه می توان برای مشکل گمرک این منطقه ویژه اقدام کرد.

میراشرفی ادامه داد: در خصوص نصب دوربین های اضطراری در مساحت تعیین شده در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با تعهدات ارائه شده از مدیرعامل این منطقه ویژه اقدام های لازم انجام شود.

رئیس کل گمرک ایران اضافه کرد: به طور موقت برای استقرار کارکنان گمرک ، در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار کانکسی در نظر گرفته خواهد شد اما در بلندمدت برای ساخت ساختمان ویژه گمرک در این منطقه ویژه اقدام های لازم انجام خواهد شد و کمبود نیروی انسانی در اداره کل گمرک استان سمنان و دیگر گمرک های کشور یک چالش اساسی است که لازم است منطقه ویژه اقتصادی گرمسار اقدام های لازم را برای تامین نیروی انسانی در بخش پشتیبانی گمرک لحاظ کند.

او در پایان ابراز داشت: در بحث حضور گمرک در شرکت خودروسازی فردا هم مشکلی وجود ندارد و در بحث انبار بدنه خودروها ، گمرک آمادگی دارد این ابزار تولید را در انبارهای اختصاصی خود نگهداری‌ کند و به صورت‌ موردی مجوز انبار بدنه ها در فضای باز شرکت خودروسازی فردا مشکلی ندارد.

نادری، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی گرمسار هم گفت: اکنون حدود ۴۰ دوربین به غیر از دوربین‌های تخصصی در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار راه اندازی شده است و امکان رفع دیگر مشکلات زیرساختی برای رعایت استانداردهای گمرک جمهوری اسلامی در این منطقه ویژه اقتصادی‌ وجود دارد.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار