مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: آموزش‌های مهارتی نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیرو‌های ماهر مورد نیاز بازار کار در کشور ایفا می‌کنند.

عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: خدمات مهارتی سازمان مورد نیاز عامه جامعه به ویژه جوانان برای توسعه کارآفرینی و اشتغال مورد توجه قرار دارد و نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیرو‌های ماهر مورد نیاز بازار کار در کشور ایفا می‌کنند.

او افزود: امروزه جوانان روستایی بخش عظیمی از جمعیت و نیروی کار جامعه را تشکیل می‌دهند و به عنوان بازوی کار در بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده‌های روستایی نقش ارزنده‌ای دارند که در این میان گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جهت ارتقای مهارت‌های آنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سواعدی بیان داشت: می‌توان از طریق ارتباط، هم افزایی و مشارکت با ذینعفان، حامیان، خیرین و ظرفیت‌های سازمان‌های حمایتی برای افزایش قابلیت‌های مهارتی در توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان تصریح کرد: صنایع با اجرای وظیفه قانونی خود در حوزه مسئولیت اجتماعی برای توسعه زیرساخت آموزش فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروی ماهر در مناطق محروم و روستایی برای ورودبه بازارکار می‌توانند از مزایای و مشوق‌های قانونی بهره‌مند شود.

این مقام مسئول گفت: واگذاری امور آموزش مهارتی به بخش خصوصی آموزشگاه آزادبه عنوان بازوی اجرایی و همکار مهارتی برابر دستور مقام عالی سازمان در دستور کار قرار گیرد تا از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه مهارت آموزی استفاده شود.

او ادامه داد: اولویت افزایش رشته آموزشگاه‌های آزاد بهره مندی از رشته‌های موجود در مراکز دولتی واجرای آن در قالب ماده ۶۱ است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.