مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان از اجرایی کردن طرح کارآفرینی در حوزه صنایع دستی با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در دیدار با گروئی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان از اجرایی کردن طرح کارآفرینی در حوزه صنایع دستی با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان خبر داد.

او افزود: خانواده شهدا و ایثارگران که در بخش صنایع دستی مهارت و یا تجربه دارند، در زمینه آموزش، تولید و تجارت صنایع دستی می‌توانند از حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان بهره‌مند شوند.

فعالی بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با ارائه مجوز اشتغال، هنرجویان و علاقه‌مندان صنایع دستی را به سوی کسب و کار پایدار سوق می‌دهد.

او با بیان اینکه سرمایه گذاران صنایع دستی که از خانواده شهدا و ایثارگران هستند، می‌توانند از سهم تعاونی‌ها در ایفای مسئولیت اجتماعی و جایگاه آن‌ها در ایجاد اشتغال پایدار استفاده کنند، تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه صنایع دستی با کمترین میزان سرمایه می‌توان سرمایه گذاری کرد و جویندگان کار به راحتی می‌توانند با مشاوره‌های شغلی و آموزش‌های لازم صنایع دستی به اشتغال برسند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه ۱۴ هنرمند صنایع دستی از خانواده شهدا و ایثارگران که در دوران کرونا دچار خسارت شده اند، تسهیلات بلاعوض دریافت کرده اند، بیان کرد: خانواده این عزیزان در فرصت‌های مختلفی، همچون برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی و همچنین آموزش‌های صنایع دستی از حمایت‌های خوبی برخوردار شده اند.

او به تفاهم نامه سازمان بنیاد شهید و وزارت میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: طی این تفاهم نامه طرح‌های مختلفی در حوزه صنایع دستی با همکاری دو دستگاه اجرایی خواهد شد.

او به اجرای طرح ملی آموزش صنایع‌دستی بر پایه اشتغال مولد پایدار در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه اشاره کرد و گفت: این طرح در سال جهش تولید به منظور تربیت نیروی انسانی ماهر، ایجاد اشتغال، افزایش و حمایت از تولید، برندسازی و تجاری سازی در سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه استان کرمان اجرا خواهد شد.

فعالی با بیان اینکه به منظور اجرای این طرح، بنیاد شهید می‌تواند افراد تحت پوشش خود را که علاقه‌مند به فعالیت در حوزه صنایع دستی هستند، شناسایی و اسامی آن‌ها را در اختیار معاونت صنایع دستی استان قرار دهد، بیان کرد: این افراد علاوه بر دریافت آموزش، فرصت ایجاد شغل و همچنین دریافت تسهیلات کم بهره را برای خود فراهم می‌آورند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.