مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به دنبال حضور کاروان نذر آب ۳ در سولابست، این روستا مورد توجه خیرین قرار گرفته و خدمات ارزنده‌ای به خود دیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سولابست از جمله روستا‌ های محروم در ۴۲ کیلومتری شهرستان سربیشه بوده که مردمانش زیر تازیانه‌ های خشک روزگار کمر خم کرده اند.

خساست ۲۰ ساله آسمان باعث از بین رفتن منابع درآمدی مردم سولابست شده و چهره روستا را خشک و عبوس کرده است.

از سویی دیگر نبود امکانات رفاهی و تفریحی باعث شکاف بزرگی بین زندگی روستایی و زندگی شهری شده که این امر نیازمند توجه مسئولان است.


بیشتر بخوانید


نیمه مهر ماه امسال کاروانی در قالب نذر آب ۳ مهمان شهرستان سربیشه شد که پرتو‌ های گرم انسان دوستی اش به سولابست هم رسید.

قدم گذاشتن خیران در این روستای محروم باعث شده تا آفتاب مهربانی‌ ها بر سولابست بتابد و مهربانی‌ های زیادی از سوی این انسان‌های بزرگ بر خود ببیند.

 رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در این خصوص گفت: سومین کاروان نذر آب ۳ در ۱۵ مهرماه امسال مهمان شهرستان سربیشه شده و در ۱۳ روستا به ارائه خدمات مختلف پرداخته است.

او سولابست را یکی از روستا‌های محروم و نیازمند توجه دانست و افزود: با توجه به حضور خیرین در سولابست، خوشبختانه تاکنون کمک‌ های زیادی به مردم این روستا شده است.

 رضایی با اشاره به عمده خدمات انجام شده بیان کرد: خریداری و تحویل ۵۰ دستگاه بخاری گازی، ۲۵ دستگاه آبگرم کن و خرید ۱۴۷ کنتور و انشعاب آب برای اهالی روستا از جمله اقدامات انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: خرید ۱۰ کنتور و انشعاب گاز، خرید و نصب ۱۱ واحد تنورگازی و احداث ۱۰ سرویس بهداشتی و حمام از دیگر خدمات ارائه شده در روستا بوده است.

او با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت‌ های فرهنگی و لزوم توسعه همه جانبه در مناطق محروم، گفت: مراحل مقدماتی برای احداث کتابخانه‌ ای با زیر بنای ۲۰۰ متر مربع با همکاری خیرین انجام شده است.

رضایی لوله کشی آب، رنگ آمیزی، خرید وایت برد، پرده، بخاری، آبگرمکن برای مدرسه را از جمله خدمات انجام شده در جهت تقویت زیرساخت‌ های فرهنگی روستا دانست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: توزیع ۲۵۰ تخته پتو، توزیع البسه، کفش، لوازم التحریر و بسته بهداشتی بین تمام خانوار‌ های روستا هم از دیگر خدمات انجام شده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.