معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خوزستان از اهدای یک هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدرضا علی پور معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خوزستان پرداخت کمک هزینه برای تهیه جهیزیه و هدیه ازدواج به جوانان نیازمند تحت حمایت را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: یک هزار و ۵۰۰ سری کمک هزینه ازدواج و جهیزیه با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در نیمه نخست امسال به مددجویان تحت حمایت اهدا شد.

او افزود: دختران تحت حمایت و زنان سرپرست خانواری که قصد ازدواج مجدد دارند از کمک بلاعوض و پسران خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از هدیه ازدواج برخوردار می‌شوند.

علی پور با اشاره به سال جهش تولید و تهیه جهیزیه و کالا‌های ضروری زندگی از کالا‌های ایرانی و تولیدات داخلی اظهار داشت: با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و توزیع ۵ قلم کالای اساسی جهیزیه شامل؛ یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و تلویزیون را برای خانواده‌های نیازمند پیش‌بینی کرده که در حال انجام است.

این مقام مسئول ادامه داد: با هدف افزایش ازدواج‌های پایدار و ترویج سبک زندگی اسلامی و کاهش آمار طلاق، کارگاه‌های مختلف آموزشی با موضوعاتی، چون آیین همسرداری، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی اسلامی، ازدواج سالم، فرزند پروری و اخلاق در خانواده برای زوج‌های جوان برگزار می‌شود.

علی پور به طرح کوثر برای کمک به ازدواج جوانان و تأمین جهیزیه دختران تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به سخت بودن شرایط اقتصادی در حال حاضر، خیران و نیکوکاران می‌توانند با شماره‌گیری #۰۶۱*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه و بخشی از هزینه‌های ازدواج یا تأمین جهیزیه زوج‌های جوان را تقبل کنند در این طرح حمایتی سهیم باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.