سرهنگ جمشیدپور گفت: نقش محوری خانواده در پیشگیری از به انحراف کشاندن فرزندان و مهارت نه گفتن بسیار مهم و حائز اهمیت است.

سرهنگ علی جمشیدپور رئیس پلیس امنیت عمومی استان ایلام در گفت و گو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: محیط خانواده مساعدترین مکان برای رشد و تعالی فکری و جسمی فرزندان است از این رو در صورت برخورداری فرزندان از تربیت و حمایت والدین، می‌توانند به عنوان سرمایه‌ای گرانبهاء وارد جامعه شوند.

او افزود: زمانی که والدین در تربیت فرزندان سهل انگاری کنند، آن زمان فرزند پرورش یافته در این خانواده، در معرض بزهکاری قرار می‌گیرد.

سرهنگ جمشیدپور عنوان کرد: خانواده در ساختار نظام اجتماعی تأثیر شگرفی دارد و قطعاً میتوان این نهاد را شالوده و سنگ بنای هر جامعه دانست.

او با اشاره به اینکه خانواده محکم هیچ¬گاه اجازه سوق یافتن فرزندان به سوی بحران¬های اجتماعی را نمی‌دهد، اعلام کرد: خانواده در عرصه پیشگیری و درمان بحران‌های اجتماعی اصلی‌ترین نقش را دارد.

سرهنگ جمشیدپور اضافه کرد: برخی خانواده¬ها پس از مواجهه با آسیب‌های فردی و اجتماعی تبلور یافته و در درون فرزندانشان به خود آمده و خط مشی خود را به سمت و سوی رویکردی مثبت و تعامل با فرزندان تغییر می‌دهند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان ایلام یادآور شد: یکی از راه‌های جلوگیری ازانحراف فرزندان، کنترل ونظارت برمراودات و معاشرت آنهاست زیرابیش از ۷۰ درصدازنوجوانان وجوانان بزهکار، دوستان ناباب راعامل اصلی انحراف خود ذکر کرده اند.

او در خاتمه با بیان اینکه فرزندان از والدین الگو برداری می‌کنند، بیان کرد: طبیعتاً فرزند رفتار والدین را برای ادامه زندگی، رشد و تعالی خود الگوبرداری می‌کند، لذا خانواده‌ها باید رفتار‌های مناسبی در زندگی روزمره از خود نشان دهند، چرا که این مهم در پیشگیری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی فرزندان نقش بی بدیل و حیاتی دارند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.