رئیس پلیس راهور گلستان از کاهش ۲۲ درصدی تصادف‌های فوتی، جرحی و خسارتی طی ۷ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  سرهنگ مهاجر بسطامی رئیس پلیس راهور گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۸۷ درصد تصادف‌های فوتی و جرحی درون شهری در استان مربوط به موتور سیکلت‌ها و عابران پیاده است.

او افزود: بیشتر افرادی که در این حوزه دچار حادثه می‌شوند در رده سنی ۱۵ تا ۴۵ سال هستند.

بسطامی با بیان اینکه شاهد ولنگاری و بی قانونی در موتور سواران هستیم، ادامه داد: متاسفانه موتور قاتل جوانان و نوجوانان گلستانی است و استفاده از این وسیله باید در استان قانونمند شود.


او گفت: سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۴۲ حادثه فوتی، جرحی و خسارتی طی مدت ۷ ماه در استان رخ داد که امسال این آمار ۲۲ درصد کاهش داشته و به ۱۱ هزار و ۲۱۱ فقره رسیده است.


رئیس پلیس راهور گلستان گفت: در ۷ ماه گذشته ۹۴ هزار و ۷۱۰ تخلف حادثه ساز در شهر‌های استان رخ داده و به طور میانگین روزانه ۶۰ تصادف در شهر‌های استان رخ می‌دهد.

بسطامی افزود:  توجه  نداشتن به جلو و  رعایت نکردن حق تقدم از بیشترین علت‌های بروز حوادث است.

او ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۴۳ فقره تصادف منجر به فوت در استان رخ داده است که نسبت به سال گذشته یک مورد کاهش داشته است.

بسطامی افزود: عمر مفید موتورسیکلت‌ها ۱۰ سال است و بعد از ۱۰ سال باید از چرخه خارج شود، از این رو موتور سیکلت‌هایی که با عمر بالای ۱۰ سال برای شماره گذاری مراجعه می‌کنند و پلاک قدیمی هستند خدماتی دریافت نمی‌کنند.

او ادامه داد: ترخیص خودرو‌ها از پارکینگ بر عهده پلیس به علاوه ۱۰ گذاشته شده است و افراد باید از این طریق اقدام کنند.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.