سرپرست مرکز توسعه حل اختلاف و داوری فارس گفت: بیش از ۳ میلیون پرونده به شورا‌های حل اختلاف استان فارس ارجاع، رسیدگی و مختومه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین توانی با اشاره به اینکه بخشی از وظیفه خطیر دستگاه قضایی بر دوش شورا‌های حل اختلاف است، گفت: بر اساس آمار‌های موجود از سال ۱۳۸۲ واز آغاز فعالیت شورا‌های حل اختلاف تا کنون بیش از ۳ میلیون پرونده به شورا‌های حل اختلاف استان فارس ارجاع، رسیدگی و مختومه شده است.

او از مصالحه بیش ۷۸۰ هزار فقره پرونده از ابتدای تشکیل شورا‌های حل اختلاف استان فارس تا امروز خبر داد و افزود: از ابتدای تاسیس شورا‌های حل اختلاف تاکنون با اهتمام اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف فارس ۴۲۰ فقره پرونده با موضوع قتل عمد و غیر عمد، به مصالحه انجامیده است.

سرپرست مرکز توسعه حل اختلاف و داوری فارس به برتری شورا‌های حل اختلاف استان فارس در مصالحه پروند‌های قتل از سال ۹۲ تا کنون اشاره کرد و افزود: در راستای تأکیدات رئیس کل دادگستری استان فارس به اهمیت موضوع صلح و سازش از ابتدای امسال تعداد ۳۵ فقره قتل عمد به همت اعضا وکارکنان شورا‌های حل اختلاف استان به سازش ختم شده است.

او تصریح کرد: طی هفت ماهه امسال نزدیک به ۱۴۰ هزار فقره به شورا‌های حل اختلاف استان وارد شده و به همین تعداد مختومه وبیش از ۳۳ هزار پرونده نیز به صلح و سازش ختم شده است که نسبت به کل پرونده‌های مختومه قابل سازشی، ۳۸ درصد افزایش داشته است.

توانی با بیان این که شورا‌های حل اختلاف استان از ظرفیت چهاره قاضی ویژه شورا استفاده میکند، گفت: مجموعه شورا‌های حل اختلاف استان فارس در حال حاضر شاهد حضور بیش از دو هزار و دویست عضو فعال است که در ۴۲ حوزه قضایی و ۴۴۱ شعبه شهری و روستایی استان فارس، در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش و خدمت رسانی به مردم فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار