مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور گفت: توافقی بین وزارت راه‌ با وزارت نفت در خصوص بهره‌برداری و انتقال مالکیت فرودگاه‌های ۹ گانه شرکت نفت در دستور کار قرار گرفت.

سیاوش امیر مکری  مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه توافقی در سطح بالای وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت صورت گرفته که ما بتوانیم فرودگاه ۹ گانه وزارت نفت را طبق زمان‌بندی تحت مالکیت خود در بیاوریم گفت:  این اقدام در صورتی انجام می‌شود که هر دو طرف بتوانند تعهدات و توافقات دو طرف را اجرایی کنند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: هم اکنون، جابه‌‎‌جایی فرودگاه اهواز به منطقه جدید با سرمایه‌گذاری مورد نیاز، در دستور کار قرار ندارد و  البته  طرح‌های توسعه‌ای متناسب با تقاضا و نیاز مسافران طبق طرح‌های جامع فرودگاهی در این فرودگاه در حال اجراست.

انتقال فرودگاه عسلویه از مالکیت شرکت نفت به شرکت فرودگاه‌های کشور

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور همچنین اعلام کرد:  توافقی بین وزارت راه‌وشهرسازی با وزارت نفت در خصوص بهره‌برداری و نهایتا انتقال مالکیت فرودگاه‌های ۹ گانه شرکت نفت به وزارت راه‌وشهرسازی در دستور کار قرار دارد و در صورت رفع موانع و اجرایی شدن اقدامات و تعهدات طرفین این طرح از فرودگاه عسلویه آغاز می‌شود و در مرحله بعد هم فرودگاه ماهشهر در دستور کار قرار خواهد گرفت.
امیرمکری همچنین از برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت در زمینه‌های مختلف زیرساختی و تجهیزاتی خبر داد و با اشاره به تحمیل شرایط منفی کرونایی بر صنعت هواپیمایی دنیا گفت: با توجه به اینکه ناوگان هواپیمایی یک شرکت درآمد-هزینه‌ای است، مجبور به اولویت بندی در انجام پروژه‌ها شده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه‌هایی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند در اولویت قرار گرفتند و تا پایان این دولت تعداد ۲۸ پروژه که شامل ۲۱ طرح است به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: کرونا در تمامی صنعت حمل و نقل جهان مشکلاتی را ایجاد کرده و تنها مختص به ایران نیست و به همان میزان که کاهش پروازهای عبوری در ایران ایجاد شده در سایر کشورهای همسایه هم این وضعیت ایجاد شده است و ما امیدواریم به مرور این وضعیت بهبود پیدا کند.
 
 انتهای پیام/
برچسب ها: فرودگاه ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار