معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در هفت ماهه نخست امسال ۵۰ میلیون دلار در قالب پروژه‌های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند جذب شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سید علی موسوی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند گفت: به رغم تمام مشکلاتی که در دنیا، کشور، استان و منطقه به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین فشار‌های آمریکا و تحریم‌های ظالمانه‌ای که وجود دارد، وضعیت سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند مطلوب است.

او اظهار داشت: در هفت ماهه نخست امسال شاهد افزایش حجم سرمایه گذاری خارجی نسبت به پارسال بودیم.

موسوی میزان سرمایه‌گذاری خارجی در هفت ماهه نخست امسال را ۵۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این میزان سرمایه گذاری در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که ۲ میلیون دلار بود رشد قابل توجه‌ای را نشان می‌دهد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهر‌های آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) می‌باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشور‌های عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.