وکیل جمهوری‌خواه رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که با بازشماری آرای فلوریدا در سال ۲۰۰۰ قدرت را به بوش بازگرداند، از ترامپ خواست به نتیجه انتخابات احترام بگذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی بی اس، بن گینگزبرگ که تقریباً چهار دهه صرف فعالیت در حوزه قوانین انتخابات کرده است، از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواسته است به نتیجه انتخابات احترام بگذارد و شکست را بپذیرد.

او در برنامه ۶۰ دقیقه شبکه سی بی اس نیوز گفت: من مدت‌های زیادی است که در این زمینه فعالیت کرده ام. این نوعی راهبرد برای شکایت است که در آن همه تلاشت را می‌کنی ببینی آیا مؤثر واقع می‌شود یا خیر.

گینگزبرگ راهبرد رئیس جمهور ترامپ را غیرمنسجم دانست و اظهار داشت این قضیه، مثل ماجرای سال ۲۰۰۰ در فلوریدا نیست.

وی در بازشماری آرا در سال ۲۰۰۰ به پیشبرد راهبرد حقوقی بحث برانگیزی کمک کرد که منجر به پیروزی جرج دبلیو بوش در انتخابات ریاست جمهوری شد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه این اقامه دعوی به چه منظوری طراحی شده است گفت: از یک طرف، این اقدام، واکنش وکلا به موکلی است که آشفته و پریشان است، و حاضر به قبول شکست نیست، و از طرف دیگر، این اقدام می‌تواند نمونه تلاش برای کند کردن روند شمارش آرا در ایالت‌ها باشد، به این امید که آن ایالت‌ها کار خود برای تایید نتایج انتخابات را در زمان تعیین شده برای شمارش آرای الکترال به اتمام نرسانند، و بعد اقدام دیگری را انجام دهد، یعنی اینکه به قانونگذاران بگوید بروند به ترامپ رای دهند، حتی در ایالت‌هایی که بایدن در آن‌ها پیروز شده است.

گینگزبرگ که تمام عمر جمهوری‌خواه بوده است، امیدوار است کار به آنجا نکشد.

وی در پاسخ به اینکه اگر رئیس جمهور به او گوش می‌داد، چه توصیه‌ای به او می‌کرد گفت: آقا، شما باید عقب نشینی کنید. به نتایج نگاه کنید. اینجا دموکراسی و کشوری است که برای شما بسیار خوب بوده است. شما باید به نهاد‌ها احترام بگذارید و بزرگترین نهاد، انتخابات ماست که برای انتقال صلح آمیز قدرت است، و شما نمی‌توانید آن را به هم بزنید.

جو بایدن و کامالا هریس خود را به عنوان پیروز انتخابات معرفی کردند و حتی برنامه‌های خود برای ماه‌های ابتدایی دولت را نیز ارائه داده‌اند. دونالد ترامپ، اما همچنان از پذیرش نتیجه شکست طفره می‌رود و اعلام کرده که از روز دوشنبه فرآیند قانونی اعتراض به نتایج انتخابات را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار