رئیس حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: نظارت اصلی در کنترل قیمت در بازار باید به وسیله مردم انجام شود.

سید مهدی اصغریان رئیس حمایت از حقوق مصرف کنندگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با بیان اینکه نظارت اصلی بر بازار باید به وسیله خود مردم انجام شود، گفت: با توجه به حجم شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفری که در خراسان رضوی وجود دارد تعداد کارشناسان نظارتی استان جوابگو نیست و تا زمانی که خود مردم مشارکتی نداشته باشند، حد مطلوبی از نظارت شکل نمی‌گیرد.

او افزود: در صورت رویت تخلفی اعم از کم فروشی، گران فروشی یا احتکار، مردم می‌توانند از طریق تلفن به سامانه ۱۲۴ اداره صنعت و معدن، ۱۳۵ تعزیرات، واحد نظارت و بازرسی اصناف و همچنین انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده گزارش دهند.


بیشتر بخوانید


رئیس حمایت از حقوق مصرف کنندگان با اشاره به نظارت‌ها در بازار، ادامه داد: دو تیم نظارتی صنعت و معدن و اصناف در خراسان رضوی بر بازار نظارت دارد و بر خلاف تصور عامه که دستگاه تعزیرات را به عنوان یک واحد نظارتی می‌شناسند، تعزیرات در مباحث قضایی، اجرایی و رسیدگی به شکایات مردم ورود می‌کند.

اصغریان بیان کرد: متاسفانه مردم ما به محض اینکه متوجه بالا رفتن قیمت کالایی می‌شوند به سمت آن هجوم می‌برند و باعث افزایش شدید قیمت یا کمبود آن کالا در بازار می‌شوند.ما باید در کشور فرهنگ خرید اروپایی را رواج دهیم تا با مشکل کمبود کالا در زمان افزایش قیمت مواجه نشویم.

او تصریح کرد: اگر مردم احتکاری که اطراف آن‌ها اتفاق می‌افتد را به واحد‌های نظارتی گزارش دهند هیچ شخصی دیگر به خود اجازه احتکار نمی‌دهد.
 
انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار