سخنگوی ستاد استانی مدیریت کرونا البرز گفت: قدرت بیماری زایی و سرایت ویروس کرونا ۳ تا ۹ برابر شده است.

قدرت ویروس کرونا ۳ تا ۹ برابر شد سلیمانی، سخنگوی ستاد استانی مدیریت کرونا البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: تمهیدات و محدودیت ها می تواند بر کاهش بار بیماری اثر داشته باشد، زیرا تجربه های گذشته نشان می دهد هر زمان که مردم پای کار آمدند و رعایت کردند دو هفته بعد نتیجه مثبت در کاهش افراد مبتلا و همچنین موارد فوت را مشاهده کردیم.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت کرونا البرز در خصوص تغییر رفتار ویروس افزود: ویروس کرونا از ابتدای شروع تاکنون جهش های متعددی داشته، اما یکی از مهم ترین این جهش ها قدرت بیماری زایی، قدرت انتقال آن و سرایت بیماری به افراد دیگر است که تقریبا ۳ تا ۹ برابر افزایش یافته  و ماندگاری ویروس بعد از عطسه یا سرفه فرد مبتلا در فضای محدود و بسته تا بیش از ۵ ساعت است و ابتلاء از طریق ترشحات ماندگار وجود دارد.

سلیمانی گفت : انتقال بیماری از گذشته جدی تر شده و از این رو استفاده از ماسک از خانه تا خانه و حتی در خانه برای افراد دارای علائم ضروری است .

او افزود : سلامت مهم است اما باید معیشت مردم هم در نظر گرفته شود و یک تعادل در معیشت و سلامت مردم برقرار شود.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت کرونا البرز گفت : آخرین یافته ها حاکی از این است که با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی ، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت دست ها از ابتلای به بیماری جلوگیری می شود .

سلیمانی با اشاره به این که ۴۰ درصد بیماران به صورت خفیف و بی علامت هستند، افزود: ۴۰ درصد به صورت متوسط و علامت کم بیماری بروز می کند و نیاز به بستری ندارند و باید در قرنطینه خانگی دوره درمان را سپری کنندو در صورت نیاز با مراجعه به پزشک داروهای درمانی اولیه را دریافت نمایند و به صورت علامتی درمان شوند.

او گفت: در ۲۰ درصد از افراد علایم شدید این بیماری بروز می کند و به بیمارستان مراجعه کرده و در صورت نیاز بستری می شوند.

انتهای پیام/خ . ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.