فرمانده انتظامی نیشابور گفت: عامل کلاهبرداری دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ دهقان پور فرمانده انتظامی نیشابور گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی توسط فردی ناشناس پیگیری موضوع در دست کارشناسان پلیس فتا نیشابور قرار گرفت.

او افزود: با برسی اظهارات شاکی مشخص شد که از طریق یک شبکه‌ی اجتماعی با فردی که تبلیغات اقامت در کشور‌های خارجی داشت آشنا و پس از اعتماد، طی ۳ مرحله مبلغ ۲ میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال جهت دریافت اقامت به حساب متهم واریز و پس از واریز وجه فرد مورد نظر دیگر پاسخگوی تماس‌ها نبوده است.

فرمانده انتظامی نیشابور ادامه داد: کارآگاهان پلیس فتا در تحقیقات فنی و دیجیتالی در فضای مجازی متهم را در استانی دیگر شناسایی و پس از اخذ نیابت قضایی این فرد را دستگیر و مبلغ کلاهبرداری شده با تلاش کارشناسان پلیس فتا به حساب شاکی مسترد شد و متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.

سرهنگ دهقانپور بیان کرد: ورود تکنولوژی و فناوری‌های نوین ارتباطی هرچند موجب رفاه افراد جامعه است، اما ضعف آگاهی، طمع و اعتماد بی جا می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را در همه زمینه‌ها به دنبال داشته باشند.

انتهای پیام//ر.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار