مشاور فنی مدیر عامل شرکت پتروشیمی کارون گفت: ظرفیت تولید کافی گرید پر مصرف و استراتژیک در این پتروشیمی وجود داشته و نیازی به واردات گرید‌های مشابه خارجی نداریم.

مهدی نظری مشاور فنی مدیر عامل شرکت پتروشیمی کارون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به تولید تجاری گرید (KLM ۱۰۰ B) از آمادگی تأمین پایدار و مطمئن نیاز صنایع و مصرف کنندگان داخلی گفت: ظرفیت تولید کافی از این گرید پر مصرف و استراتژیک در پتروشیمی کارون وجود داشته و نیازی به واردات گرید‌های مشابه خارجی نداریم.

او در خصوص به برنامه ریزی گسترده برای متنوع سازی سبد تولید محصولات زنجیرهٔ ارزش ایزوسیانات‌های کشور، افزود: گرید «KLM ۱۰۰ B» یکی از انواع گرید‌های پیش پلیمر جدید در پتروشیمی کارون بوده که از ماه‌ها قبل تولید تجاری آن آغاز شده است.

نظری بیان داشت: این گرید در صنعت کفش، انواع چسب صنعتی و لَمینِت، درزگیر و آببند (سیلانتها)، ضربه گیرها، باند‌های اورتوپدی و همچنین، کفپوش‌های اداری و صنعتی و ... دارای کاربرد‌های متنوعی در صنایع پائین دستی پتروشیمی است و در شرایط فعلی، امکانات و ظرفیت تولید کافی از این محصول در پتروشیمی کارون وجود دارد.

مدیر تحقیق و توسعهٔ شرکت پتروشیمی کارون ادامه داد: بر اساس پیش بینی نیاز بازار و حجم تقاضای مشتریان، توان تولید این گرید وجود داشته و محدودیتی از نظر تولید وجود ندارد و مطابق با یک برنامهٔ زمان بندی و متناسب با تقاضای ارایه شده از سوی مشتریان این گرید در پتروشیمی کارون تولید می‌شود.

بومی سازی و تولید تجاری گرید (KLM ۱۰۰ B) در پتروشیمی

این مقام مسئول با بیان اینکه با بومی سازی و تولید تجاری گرید (KLM ۱۰۰ B) سالیانه بطور متوسط از خروج حدود ۲۷ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود، گفت: در شرایط فعلی از نظر دانش فنی و تکنولوژی، تجهیزات و زیرساخت‌های عملیاتی، فرآیندی، نیروی انسانی کارآمد، کاتالیست و مواد شیمیائی مورد نیاز محدودیتی در تولید محصول فوق الذکر متناسب با نیاز داخلی وجود ندارد.

 نظری در ادامه با بیان اینکه تا پیش از تولید این گرید در پتروشیمی کارون، شرکت‌هایی از چین، آلمان، ایتالیا، کره جنوبی تحت عناوین تجاری مختلف، صادر کنندهٔ این محصول به ایران بودند، اظهار داشت: هم اکنون ضمن بی نیازی از واردات به زودی با اجرای یک برنامهٔ جدید توسعه ای، زمینه صادرات این محصول با ارزش به بازار‌های منطقه‌ای و جهانی فراهم می‌شود.

مدیر تحقیق و توسعهٔ شرکت پتروشیمی کارون با تاکید بر اینکه برخی از شرکت‌های خارجی فروشنده این محصول حاضر به عرضه صرفا گرید (KLM ۱۰۰ B) به مصرف کنندگان ایرانی نیستند، افزود: شرکت‌های خارجی این گرید را در قالب سیستم عرضه می‌کنند به طوری که مصرف کننده‌ای که به دنبال خرید این گرید بوده باید ایزوسیانات مورد نظر را هم از آن شرکت خارجی به صورت اجباری خریداری کند.

او گفت: با این وجود شرکت پتروشیمی کارون در زمینه حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ضرورت تکمیل زنجیره‌های ارزش به ویژه در صنایع کفش محدودیتی در عرضه قائل نشده و ضمن ارایه خدمات پس از فروش و پشتیبانی فنی، این گرید به تنهایی هم به مشتریان و مصرف کنندگان واقعی عرضه می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.