معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تشدید نظارت‌های این معاونت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا گفت: در این بازرسی‌ها ۹۰ تالار پذیرایی به دلیل رعایت نکردن مصوبات ستاد استانی کرونا پلمب و ۸۱ قلیان سرا تعطیل شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ابراهیم شکیبا گفت: با آغاز تشدید نظارت‌ها بیش از هفت هزار و ۴۳۱ مورد بازرسی توسط بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی از مراکز و اماکن انجام گرفته است.

او گفت: همچنین ۶۷۴ مورد اخطار بهداشتی صادر و بیش از ۷۵ پرونده متخلفان به دادستانی و تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

او اظهارداشت: همچنین ۴۲ رستوران و مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۴۰ فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، ۱۷۶ آرایشگاه زنانه، ۵۸ باشگاه بدنسازی و بیش از ۲۱۰ واحد صنفی دیگر از جمله بنگاه املاک، آب میوه و بستنی، گیم نت و سایر مراکز متخلف تعطیل شد.

رییس شبکه بهداشت استان کرمانشاه در ادامه گفت: در این مدت بیش از ۵۸ مورد از آیین‌های جشن و عزا به دلیل ممنوعیت برگزاری تجمعات لغو و تعداد ۱۲ مورد از صاحبان مراسم مذکور که به هشدار‌ها توجه نکردند به مراجع قضایی معرفی که تعدادی از این افراد با حکم دادستانی بازداشت شدند.

شکیبا افزود: این نظارت‌ها در راستای حفظ سلامت مردم همچنان ادامه دارد و از مردم استان درخواست می‌کنیم که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در مراسم جشن و عزا و استفاده از ماسک باعث کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا شوند.

او گفت: شهروندان می‌توانند درصورت مشاهده هرگونه تخلف در مورد رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی با سامانه ۱۹۰ بهداشت تماس بگیرند.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.