مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) گفت: با گذشت سه سال از فعالیت این قرارگاه، تاکنون ۵۹ رشته قنات با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال احیاء شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد واحدی مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) با اشاره به اینکه ۵۹ رشته قنات در خراسان رضوی مرمت و احیا شد، گفت: این تعداد رشته قنات در ۶ دهستان اجرا شده و در حال حاضر مرمت ۷۰ رشته قنات دیگر به صورت مشارکتی با مردم و جهاد کشاورزی در روستا‌های تحت پوشش این قرارگاه در شهرستان صالح آباد در حال اجرا است.

او افزود: این قرارگاه در پنج محور اشتغال، تعلیم و تربیت، سلامت، فرهنگی و اجتماعی در روستا‌های مرزی و محروم شهرستان‌های سرخس، کلات، صالح آباد، خواف، زاوه و تایباد خدمات رسانی می‌کند که ۹۶ روستا با جمعیتی افزون بر ۸۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: از سال ۹۶ و آغاز فعالیت این قرارگاه در استان خراسان رضوی، تاکنون ۱۷۰ مدرسه بازسازی و همچنین ۲۵ کلاس درس به فضا‌های آموزشی روستا‌های هدف افزوده شده است.

واحدی بیان کرد: در حال حاضر ۱۲ پروژه محرومیت زدایی در ۲ حوزه آموزشی و آب شرب در سطح ۶ دهستان استان خراسان رضوی در حال اجراست که اعتبارات مورد نیاز آن‌ها تامین شده است.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.