وزیر خارجه فرانسه که به مصر سفر کرده است، از احترام کشورش به اسلام سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه که به مصر سفر کرده، امروز یکشنبه با تاکید بر اینکه کشورش احترام عمیقی برای دین اسلام قائل است، گفت: مسلمانان فرانسه بخشی از تاریخ و هویت این کشور محسوب می‌شوند.

بنا بر گزارشها، ژان ایو لودریان در کنفرانس خبری مشترک با سامح شکری، همتای مصر خود گفت: ما احترامی عمیقی برای اسلام قائل هستیم و این پیامی بود که در دیدار با شیخ الازهر به او منتقل کردم.

او در ادامه تصریح کرد: مسلمانان در فرانسه بخشی از تاریخ و هویت این کشور محسوب می‌شوند و ما با تروریسم و تحریف دین و افراط گرایی مبارزه می‌کنیم.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه سخنان خود درباره فراخوان‌ها برای تحریم کالا‌های فرانسوی هم گفت: ما این فراخوان‌ها و تبلیغات را محکوم می‌کنیم. این کینه و دشمنی برخی‌ها علیه فرانسه ممکن است خشونت منجر شود.

او در ادامه تصریح کرد: ما از سفارتخانه‌ها خواستیم که به شهروندان فرانسوی هشدار دهند تا مراقب باشند. از سوی دیگر، تدابیر امنیتی را در برخی از سفارتخانه تشدید کردیم.

گفتنی وزیر امور خارجه فرانسه امروز یکشنبه برای دیدار‌هایی با هدف مماشات با جهان عرب در خصوص کاریکاتور پیامبر اسلام (ص) به قاهره سفر کرد.

وی در این سفر با مقام‌های مصری از جمله شیخ الازهر دیدار و گفتگو کرد.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای قبل از ورود لودریان به مصر اعلام کرد که وی روند شفاف سازی و آرام سازی اوضاعی که پیشتر امانوئل مکرون آن را آغاز کرده بود، ادامه می‌دهد.

گفتنی است امانوئل مکرون چندی پیش با حمایت از انتشار کاریکاتور‌های اهانت‌آمیز به پیامبر (ص) اعلام کرد که کشورش به انتشار چنین کاریکاتور‌هایی همچنان ادامه می‌دهد و آن را در راستای آزادی بیان عنوان کرد. اقدامی که خشم گسترده و سراسری مسلمانان سراسر جهان را در پی داشت.

سخنان رئیس‌جمهوری فرانسه موج گسترده‌ای از تظاهرات مردمی را در سراسر کشور‌های مسلمان به دنبال داشت و بسیاری از کشور‌های اسلامی کالا‌های فرانسوی را تحریم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
مکرون خفه شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
عجب! حتما همینطوره!!!طرف از تحریم تولیدات فرانسوی ترسیده!.
آخرین اخبار