فرماندار همدان گفت: بیش از ۲ هزار دانش آموز در شهرستان همدان فاقد گوشی هوشمند هستند که باید در این زمینه کمیته امداد با جلب مشارکت خیران پیگیری و تدابیر ویژه‌ای داشته باشد.

یش از ۲ هزار دانش آموز در همدان گوشی هوشمند ندارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین افشاری, فرماندار همدان در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به ضرورت فراهم آوردن بسترهای لازم به منظور ارائه خدمات آموزشی به شکل مجازی بیان داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و استمرار این وضعیت باید بدنبال ارتقاء کیفی و رفع مشکلات پیش روی خانواده ها، دانش آموزان و فرهنگیان در این زمینه باشیم.

افشاری با بیان اینکه فعالیت فرهنگیان و آموزش و پرورش نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا افزایش پیدا کرده است، افزود: بیش از دو هزار دانش آموز در شهرستان همدان گوشی هوشمند ندارند که باید در این زمینه کمیته امداد امام خمینی (ره) با جلب مشارکت نیکوکاران  پیگیری و تدابیر ویژه ای داشته باشد.

فرماندار همدان با اشاره به اهداف پیش بینی شده در برنامه ششم ،جهت توسعه زیرساختهای ارتباطی تاکید کرد : با توجه به شرایط فعلی باید اهداف سریعتر از زمانبندی تعیین شده در برنامه محقق شود.

افشاری اضافه کرد: بخشداران نسبت به بررسی آخرین وضعیت و مشکلات ارتباطی آموزش مجازی دانش آموزان و مدارس روستایی اقدام کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه امروز آموزش یکی از دغدغه های مهم خانواده ها است، گفت : نیروی انسانی، کمبود معلم و اعتبارات از مهمترین مشکلات ما در آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی افزود : مشکل بعدی ما نیز در شرایط فعلی نداشتن زیرساخت های لازم برای بهره گیری حداکثری از آموزش های مجازی است که علیرغم اقدامات انجام شده همچنان هم در پوشش هم در آیین نامه ها مشکل داریم.

او با بیان اینکه معلم نمی تواند در شبکه شاد نظارت کافی بر دانش آموز داشته باشد، ابراز داشت: علاوه بر مشکلات آموزش در مباحث پرورشی نیز دچار آسیب جدی هستیم.

حجت الاسلام فلاحی با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر خانوادها بر فعالیت فرزندان در فضای مجازی اظهار کرد: فرهنگ و تربیت امروز از دغدغه های اصلی کشور ماست و نظارت بر محتوا حتی در شبکه مجازی شاد هم باید جدی باشد.

او افزود: طبق بررسی انجام شده در سطح کشور هم اکنون ۸۰ درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی، کمتر از ۶۰ درصد دانش آموزان متوسطه اول و حدود ۲۰ درصد دانش آموزان متوسطه دوم در شبکه شاد حضور فعال دارند که این یک آسیب بزرگ است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث زیرساخت‌ها نیز مشکلات ما فراوان است بیان کرد: در بسیاری از روستا‌ها برای آموزش مجازی دانش آموزان مشکل ارتباطی و پهنای باند داریم و حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز ما در سطح کشور وسایل مورد نیاز جهت بهره مندی از آموزش مجازی را در اختیار ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز از حضور ۸۰ درصدی دانش آموزان استان در شبکه شاد خبر داد و گفت: همچنان در ۱۴۴ روستای استان زیرساخت‌های فنی مورد نیاز مشکل دارد که یک جلسه شورای آموزش و پرورش استان را به این موضوع اختصاص دادیم و درحال پیگیری برای رفع مشکلات با کمک دستگاه‌های اجرایی ذیربط هستیم.

محمد پورداود با بیان اینکه نخستین استانی بودیم که با هماهنگی صداو سیما ی استان برنامه‌های آموزشی تهیه و پخش  شد افزود: در کنار این موضوع برای برخی مناطق محروم و فاقد دسترسی با ارایه لوح‌های فشرده آموزشی و درسنامه محتوای آموزشی مورد نیاز دانش آموزان را فراهم کردیم.

او افزود: ۱۸ هزار نو آموز پارسال داشتیم که با وضعیت شیوع ویروس کرونا خانواده‌ها مایل به آموزش حضوری نبودند که به این منظور سیستم آموزش مجازی سناد برای مقطع پیش دبستانی پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات و مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در این جلسه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در جهت افزایش پوشش ارتباطی و فراهم آوردن پهنای باند مورد نیاز دانش آموزان و مدارس اقصی نقاط شهری و روستایی شهرستان همدان ارائه کردند.

در برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شده است ۹۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را به شبکه‌های ارتباطی متصل کند و دسترسی به اینترنت را برای ۸۰ درصد جمعیت روستایی کشور که عمدتاً روستا‌های بالای ۲۰ خانوار هستند، فراهم کند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار