اکثریت اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت لایحه تاسیس سازمان مدیریت آب‌های سطحی تهران رای مثبت دادند.

گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان یک فوریت لایحه شهرداری تهران مبنی بر تاسیس سازمان مدیریت آب‌های سطحی تهران امروز توسط اعضای شورای شهر بررسی و تصویب شد.
در جریان بررسی این لایحه ابتدا صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به دفاع از آن پرداخت و گفت: در دهه ۷۰ شهرداری تهران قصد داشت که ۲۵۰ میلیون دلار از بانک جهانی وام بگیرید و به همین دلیل شرکت خاکریز آب را تاسیس کرد. معاون عمرانی شهردار تهران اظهار کرد: با گذشت زمان این شرکت گسترده شد و وظایف زیادی به عهده گرفت.
وی افزود: با این که این شرکت فعایت تجاری ندارد و هیچ سودی کسب نمی کند، اما چون یک شرکت است، گرفتار کارهای مالیاتی شد.
صبوری دیلمی با اشاره به ۵۳۰ کیلومتر شبکه اصلی آب‌های زیرسطحی در تهرا ن گفت: اکنون ساخت ۱۷۰ کیلومتر از آن باقی مانده و ۷ رودخانه نیز باید به صورت مداوم لایروبی شود تا از خطر سیل در امان بمانیم.
صبوری دیلمی با بیان اینکه این اقدامات از وظایف یک شرکت نیست، اظهار کرد: در این زمینه باید یک سازمان تشکیل شود که پیشنهاد آن را ارائه کردیم.
وی اظهار کرد: طراحی و ساخت سازه و توجه به مسائل زیست محیطی و نگهداری کانال‌ها از جمله تکالیفی است که این سازمان می‌تواند انجام دهد. زیرا برخی کانال‌ها که برای دوره پهلوی اول است مستهلک شده و نیاز به بازسازی دارد و از توان یک شرکت خارج است.
صبوری دیلمی ادامه داد: عملکرد ما در دو سال اخیر طوری بوده که خطر سیل از تهران رفع شده است.
وی خاطر نشان کرد: اما چون این مسئله متولی ندارد اگر اتفاقی رخ دهد همه سازمان‌ها فرافکنی کرده و باید به دنبال مقصر بگردیم.
در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت آرا به یک فوریت این لایحه رای مثبت داده و تاسیس سازمان مدیریت آب‌های سطحی شهر تهران تصویب کردند و لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های تخصصی ارسال شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار