باوجود وعده یک ماهه مسئولان برای بازگشایی صندوق پالایش یکم جهت آغاز معاملات اما همچنان شاهد اختلافات و عدم بازگشایی این صندوق هستیم.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به این که اواسط مرداد ماه بود که بحث عرضه صندوق دوم ETF تحت عنوان پالایش یکم مطرح شد، اما بعضی از اتفاقات مثل اختلافات  وزارت اقتصاد و  وزارت نفت سبب شد که فروش این سهام به تعویق افتد.

حال بعد از فروش این سهام بازهم شاهد این امر هستیم که علاوه بر فروش در بازگشایی سهم هم به دلایل مختلف  مثل منفی بودن سهام ها، عدم هماهنگی بین مدیر صندوق پالایش یکم با شرکت بورس اوراق بهادار تهران و  سپرده گذاری مرکزی  با مشکل مواجه هستیم به گونه ای که در روز پنجشنبه مدیر امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی  اعلام کرد که سهام داران صندوق پالایش یکم می توانند از روز شنبه به معامله بپردازند.

اما محمود گودرزی معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران  با اعلام خبری این صحبت را به صراحت تکذیب کرد و گفت: در صورتی که اقدامات لازم در شرکت سپرده گذاری مرکزی انجام شود و بعد از تکمیل فرایند قانونی برای قابل معامله شدن، مدیر صندوق پالایشی یکم به شرکت بورس تهران درخواست می‌دهد.

وی ادامه داد: بعد از ارسال درخواست به شرکت بورس تهران، طی یک تا دو روز کاری، فرایند معامله این صندوق فراهم می‌شود و شرکت بورس در اطلاعیه‌ای به سهامداران اطلاع می‌دهد.

معاون بازار شرکت بورس و اوراق بهادار تهران بیان کرد: به محض تکمیل اطلاعات، امکان معامله صندوق فراهم می‌شود، اما روز شنبه امکان معامله واحد‌های این صندوق وجود ندارد.


بیشتر بخوانید


برای بررسی بیشتر عدم هماهنگی بین شرکت بورس و اوراق بهادار تهران با سپرده گذاری مرکزی و مدیر صندوق پالایش یکم  به منظور باز نشدن صندوق پالایشی با چند کارشناس بازار سرمایه به گفت و گو نشستیم؛

چرا دولت مدیریت ETF ها را به مردم واگذار کرد؟

محمد جواد شیخ کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با علت دیرکرد و عدم هماهنگی بین شرکت سپرده گذاری مرکزی و شرکت بورس و اوراق بهادار تهران در رابطه با صندوق پالایشی یکم اظهار کرد: دولت آمد و یک دوره گذار تحت عنوان صندوق های ETF گذاشت، از آنجایی که بخشی از سرمایه مردم هم در دست وزارت اقتصاد، وزارت نفت و بانک مرکزی قرار داشت به همین علت مسئولیت این صندوق ها در دست این چند وزارت خانه قرار گرفت،

او بیان کرد: مدیریت etf ها  به علت آنکه دشوار است طی جلساتی که در هیئت دولت برگزار شد، تصمیم گرفتند تا مدیریت صندوق ها طی یک پرسه زمانی به خود مردم واگذار شود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اکنون اگر صندوق ها باز شوند به علت اُفت بازار سرمایه قیمت سهام های پالایشی با کاهش شدیدی مواجه شده است و مسئولان هراس دارند که با بازگشایی نماد پالایشی سهامداران با قبول ضررشان اقدام به فروش کنند و سهام های بعدی را نخرند.

نماد شرکت

قیمت مبنای فروش پالایش یکم

قیمت با 20 درصد تخفیف

آخرین قیمت معاملاتی ذز 18آبان ماه

شتران

34750

27،800

10,250  

شپنا

35040

28،032

13,590

شبریز

43160

34،528

26,200  

شبندر

40280

32،220

24,220  

جمع

20.379.920.800

   

شیخ تصریح کرد: دوگانگی های ایجاد شده بین سپرده گذاری مرکزی و شرکت بورس و اوراق بهادار تهران سبب افزایش تنش ها بین سهامداران بازار سرمایه می شود که به همین منظور می توان به لطمه وارد شده به بدنه بازار از عدم هماهنگی بین وزارت اقتصاد و وزارت نفت اشاره کرد.

قیمت گذاری فرآورده های نفتی شفاف نیست

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با علت دیرکرد در بازگشایی صندوق پالایش یکم بیان کرد:پیشنهادی که در طول این سال ها مطرح بوده این است که یک نهادی جدا از وزارت نفت و دولت تنظیم قیمت خرید فرآورده ها و فروش نفت خام به پالایشگاه ها را انجام دهد.

او بیان کرد: اگر اکنون به گزارش شرکت های پالایشی نگاه کنید متاسفانه هیچ وقت در قیمت این سهام ها با شفافیت مواجه نبودیم و همین عاملی شده تا پالایشگاه ها سهام های پر ریسکی باشند، پیش از عرضه صندوق پالایش یکم قرار بر این بود تا دولت به پالایشگاه ها با نرخ نفت خام را بدهد که آن را به کشور های دیگر صادر کنند، اما این امر فعلا محقق نشده است و ما شاهد چنین اتفاقی در بازار سرمایه نبودیم.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: سازمان خصوصی سازی باید بتواند زیر ساخت هایش را به میزانی تقویت کند تا زمینه ساز ارتقا پالایشگاه های کشور شود، نکته حائز اهمیت این است که تا حدودی پالایشگاه ها در دوران  ددلت نهن و دهم خصوصی سازی شدند و به عنوان سهام دار به بورس پیوستند.

دولت یازدهم و دوازدهم اعتقادی به خصوصی سازی پالایشگاه نداشت

دارابی تا کرد کرد: اما در دوران ریاست جمهوری آقای روحانی این امر به درستی صورت نگرفت و ما همچنان شاهد آن هستیم که پالایشگاه ها در دست بخش دولتی قرار دارد، امیدواریم که دولت هرچه سریع تر باتوجه به ابلاغیه مقام معظم رهبری و اصل ۴۴ بهتر است هرچه سریع تر بحث پالایشگاه ها را جدی بگیرد و یک تغییر ی بین روابط وزارت نفت و پالایشگاه ها ایجاد شود.

او بیان کرد: یکی از دلایل عدم بازگشایی صندوق های پالایشی به دلیل عدم شفافیت در قیمت ها و اُفت ارزش سهام شرکت های پالایشگاهی است.

در انتها باید به این امر اشاره کرد کردکه از مسئولان مربوطه  و متولیان این امر اعم از وزارت اقتصاد،دولت، مدیر صندوق پالایش یکم خواستار آن هستیم که هرچه سریع تر بیایند و تکلیف بازگشایی این صندوق را مشخص کنند به علت آنکه همین افرد با هزاران وعده مردم را برای خرید سهام این صندوق جذب کردند اما الان با وجود وعده یک ماه برای بازگشایی این صندوق هنوز هم خبری ازبازگشایی آن  نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن ناطقی
۰۱:۰۲ ۰۸ دی ۱۳۹۹
با سلام لطفا صندوق پالایش یکم رو پیگیری کنید چیزی از سر مایه مون نمونده حقوقیا نابودمون کردن نتیجه اعتماد به دولت اینه اگه قرار بود بیاد پایین خوب با قیمت پایین به ما میداد میداد سرمایمو موند نه میتونیم بخریم نه بفروشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
تاسف تاسف تاسف با این کارا فقط مردم رو نسبت به خودتون بد بین میکنید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
قرار بود بهترین جا برای سرمایه گذاری بورس باشه
Iran (Islamic Republic of)
عباسی
۲۳:۱۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
بعد دو ماه سهام که ندادید لااقل پول ما را پس بدهید برویم خرج زندگی کنیم. پول بلوکه شده تکلیف ش را معلوم نمی کنند. از باشگاه خبرنگاران خواهش می‌کنم به عنوان یک مطالبه عمومی از مسولین محترم پیگیری کنند.

لطفا و خواهشا پیگیری فرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
شما رو به اون خدای می پرستید اصل پول مردم رو بدید سود نخواستیم از آقای رئیسی می خوایم به این مسئله ورود کن
United States of America
محمد
۲۱:۲۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
از رئیس قوه قضائیه آقای رئیسی خواهش میکنم به این بورس ورود کنه من مطمئنم دارن دزدی خیانت میکنند خدا لعنت کنه باعث و بانی بدبختی مردم بیچاره رو
Iran (Islamic Republic of)
یشواا
۲۱:۰۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
از خبرنگاران باشگاه خبر نگاران جوان خواهشمندیم یه گزارش مفصل از یه مسئول رده بالای بورس تهیه کنند و بگن که افرادی که به گفته رئیس جمهور اومد سهام خریدن و پالایش یکم خریدن افراد ثروتمند نیستن قطعا کم در آمد هستن که اومد تو بورس سرمایه گزری کردن.لطف میکنید اگر همکاری کنید ما مردم عادی که دستمون به جایی بند نیست.
Iran (Islamic Republic of)
Hosseini
۲۰:۵۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
با ۳۰% تخفیف الان هر کسی پپالایش یکم خریده حدود ۲۵% از اصل ضرر کرده.یعنی حدود ۵۵% افت داشته.
سهم باد کرده رو با منت تخفیف به ملت انداختن
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۴۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سلام تو رو خدا یه کاری کنید. بورس چند ماهه ک ریزش داره. نمیدونیم دردمون رو به کی بگیم. صدا و سیما و اخبار هم کاملا بیخیال بورس شدن. سرمایه مردم ماه‌هاست ک بلوکه شده. خواهش میکنم که صدای مردم باشید و پیگیری کنید. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
ریزش 90 دلاری انس طلا و لیر ترکیه که 6 درصد امروز تقویت شد رو در برابر ایران که بورس منفی شد و دلار ملی 1300 تومن گرون شد رو چطور توجیه میکنید؟
خیانت و دخالت از این واضحتر ؟؟بعد از پیروزی بایدن و خبر واکسن کرونا کلی امید و نشاط به جوامع دنیا سرازیر شد اما در ایران ....
به خداوندی خدا مسئولین ما انسان نیستند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۰:۱۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
فقط خدا خودش به دادمون برسه اون از کرونا .این هم از گرونی جنس ها یه چندر غاز پس انداز هم داشتیم گذاشتیم تو بورس که اون هم آزمون گرفتن.
Iran (Islamic Republic of)
عباس.
۲۰:۰۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
مردم رو دعوت کردن به بورس و الان سرمایه همه غارت شد تازه میگن باید علم بورس رو داشتی بعد وارد شدی آخه دیگه اعتمادی می مونه.
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۲۰:۰۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
ترو خدا گزینه انصراف بزارید من سود نمیخوام پشیمون شدم اقا من وام گرفتم برا این سهم بدبختم نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
پولهامون بدید بیشترازاین جیبمونم نزنید
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
بورس شفاف سازی بااین کار واگذاری معایب پالایشی دیده شد باید به بخش خصوصی واقعی میدادن حساب کتابش زیرزبین قرار می گیره باعث رشد پالایش میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
خداوکیلی از 5⁦/6 تا الان منتظریم این باز بشه بفروشیم کلا از فضای تقلبی بورس بیایم بیرون
سهام عدالت 19میلیون تومنی شده 9 میلیون
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۱۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
با بدبختی یه عمر کار کردم پولامو ریختم تو بورس ک همشو با دست خودم انداختم تو آتیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
پولمون رو بدن سهام
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۷:۵۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
همه ی سهام داران پالایش یکم باید بیان بیرون
Iran (Islamic Republic of)
اا
۱۷:۵۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
خسته شدیم به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
دولت خودش بارها گفت توی برنامه های تلوزیونی که دقیق میدونه کی چقد توی حسابش پول است پس بیخود فاز ندارم ندارم در نیار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
دولت راست می گه سایت شفافیت حقوق های خودشونو را بار گذاری کنه
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۷:۰۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
اکثر شرکت ها افزایش سرمایه دادن یعنی به اصل پولت رسیدی چرا دروغ میگی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
اگر ریزش عمدی است پس فروپاشی در کار نیست
به قول دوستمان
اساس و منطق شما چی بود که وارد بورس شدید؟
شما که میدانید جز وعده توخالی چیزی نیست چرا وارد شدید
شما همانی هستید که بشکن میزدید ترامپ در میاد حق تان است چون دوست داری توی همین وضعیت باشید
Iran (Islamic Republic of)
رضائی نژاد
۱۶:۳۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
یادمه یه آخرای زمان درخواست پالایشی ها بود یه بنده خدایی میگفت من کارمندم چند روز دیگه تمدید کنید تا منم بخرم...
با چه امیدی خرید صندوق رو ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
دست دولت درد نکنه جدی میگم هزار بار گفت مواظب پولتان باشید این جا ریسک داره کی گوش کرد جو زده شدی فلانی اینقد سود کرد رفتی وارد شدی حالا بشین ۱۰۰٪پولت از دست بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
ریزش عمدی بورسی به فروپاشی اقتصاد ایران می انجامد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
این از بورس و آن هم از معیشت مردم.خدایا به حق تمام فقرا جواب مسئولان را خودت بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
چیه سر اختلاف اولشون سه ماهه بازار داره میریزه . نکنه این هم یک اختلاف دیگه هست برای ریزشهای بعدی . تمام پازل این بورس را کنار هم بچین کنار هم به این قضیه می رسی که سر مردم را کلاه گشاد گذاشتند تا سرمایه مردم را پودر و بالا بکشند . چطور دلتان اومد با امثال من کارگر که با هزار امید آمدیم برای زندگی که داریم کاری انجام دهیم و ما را از این که به خاک ذلت نشسته ایم باز هم بدبخت تر کردید .
Netherlands
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
نمی دونیم چرادست روهرچیزی گذاشت، اوضاع ریخت به هم!؟!؟ نقشه اش بود یا منظوری نداشت!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
اگر این شرکتها افزایش سرمایه داده اند این افزایش سرمایه مشمول خریداران پالایش یکم هم باید بشود پیداست که با افزایش سرمایه قیمت بورس کاهش پیدا میکند مردم را گیر آورده اید
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۴:۰۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
متاسفم اول برای مردم دوم برای مردم و سوم برای مردم . این مردم چه گناهی کرده اند که شماها دولتی ها با سرمایه اندکشون اینجوری بازی کنید؟!!!! دستتون درد نکند خوب جواب حمایت های ۴۰ ساله مردم را دادید!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۴:۰۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
متاسفم اول برای مردم دوم برای مردم و سوم برای مردم . این مردم چه گناهی کرده اند به پای انقلاب سوختند و ساختند که شماها دولتی ها با سرمایه اندکشون اینجوری بازی کنید؟!!!! دستتون درد نکند خوب جواب حمایت های ۴۰ ساله مردم را دادید!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
چرا گزارشی از بورس تهیه نمیکنید؟؟؟
خیلی ها تا ۶۰ درصد هم در ضرر هستن و کسی هم در این زمینه پاسخگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
خدا از عاملین اش نگذرد
حداقل پول خودمون را بعد این مدت برگردونید
الان نزدیک 2 ماهه
چند ماه هم هست شستا بسته شده
مگه چقدر سرمایه داشتیم که این هم ضرر بشه!
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۴:۰۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
ملت یادتون هست کذابی می‌گفت مردم سرمایه‌تون را وارد بورس کنید که بورس بهترین جا برای سرمایه گذاریه؟
در واقع منظورش این بود که بهترین جا برای کلاهبرداری از ملت توی بورسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
خواستی پول نزاری توی بورس بازور که بهت نگفت بیا خودت پول گذاشتی من که پول نزاشتم خیالم راحته
بعدش هم تو چطور اعتماد کردی؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۲۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سئوال من چرا دلار میره بالا؟ ولی بورس همچنان داره میریزه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
یعنی پول شیطان بزرگ بزرگه ...
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد
۱۳:۱۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
اصل پولمون پس بدین این سه ماه هم نوش جونتون پولامون دستتون بوده نخواستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
هرجا دولت ناامیدی و بی تدبیری ورود کرد پدر مردم در آمد. خودرو، مسکن، بورس، ارز، طلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
مااصلا ازخیرسهام گذشتیم پول مال راپس بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
مگر نگفتند که قراره تخفیف بیشتری به سهام داران تعلق بگیره؟؟؟ الان که توی درگاه ذینفعان بازار سرمایه که لیست دارایی های بورسی افراد رو نمایش می ده، باز هم برای هر سهام دار نهایتا 500 سهم اختصاص داده شده است. پس تخفیفی که دولت می گفت اضافه شده ( همون 30 درصد) چه جوری به دست سهام داران می رسه؟؟؟ باشگاه خبرنگاران التماس پیگیری.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
حقوق شهروندی و هزار تا حرف دیگه همش شعاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
دولت خوب عمل نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
دستی تو کاره،بورس بخاطر سقوط دلار باز ریخت،الان دلار که داره میره بالا بازم بورس داره میریزه و میگن چون پول بسمت دلار رفته،کلا هر اتفاقی بیفته بورس میریزه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
با خرید پالایش یکم کلاه بزرگی سرمان رفت که هنوز معلوم نیست تا کی ادامه دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
پول مردم پایمال شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
بهترین حالت اینکه دولت پول مردم رو با سود بانکی پس بده.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۴۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
لعنت به این دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
این یعنی دست در جیب مردم و گول زدن مردم
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۱:۴۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سلام
آقا پول مارو پس بدین چرا حق الناس می کنید دو ماه پول دست دولته
Iran (Islamic Republic of)
کامی
۱۱:۴۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
چرا شستا و پالایش باز نمیکینید ....


بقیه باید ضرر کنند اینا چون منافع دولت توش هست بسته باشه ؟

واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
دزدای نکنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
قرار بود اول آبان بازگشایی انجام بشه اما هنوز نشده ... این تاخیر در عدم بازگشایی باعث ضرر بیشتر سهامداران شده در حالی در اوایل آبان اگر بازگشایی صورت میگرفت مقدار ضرر خیلی کمتر از الان بود که ۲۰ روزی از موعد بازگشایی گذشته...با همه خلف وعده هایی که سر این نماد شده اگر مسئولین بخواهند این نماد بدون هیچ حمایتی بازگشایی کنن فقط ضررش برای مردمه در حالی که مقصر اصلی این ضرر خود مسئولینن
Iran (Islamic Republic of)
Mostafa
۱۱:۰۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
بورس همینه
سود تضمین شده ای وجود نداره
اگه به امید سود تضمین شده خرید کردید اشتباه کردید
سود تضمین شده سپرده بانکی و اوراق دولتیه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
باید سهم ها را دوبرابر به مردم بدید
که ضرر ملت جبران شود
این خیانت است که در این فشار اقتصادی بعد از بیش از دوماه مردم سرمایه هایشان را از دست بدهند و ضرر کنند
سهم ها را هیات دولت باید دوبرابر تصویب کند
تمام
Germany
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
فک کنم مسئولینی که باعث سقوط بورس شدند قصد ندارند فکری به حال بورس کنند.
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۰:۵۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
همونطور که توی متن هم اشاره شده دولت فقط بخاطر اینکه ممکنه داراسوم فروش نره حاضر به آزاد کردن پالایشی نیست!!
یعنی اینجا هم مردم و اموال مردم مهم نیستن، مهم اینه که دولت بازم بتونه مردم رو برای خرید بعدی مجاب کنه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سهام فروختید ، سهاممون بدید،ضررو زیانش پای خودمونه اما اینکه اونو بخاطر افت قیمت بخواهید بلوکه کنید از نظر حقوقی درست نیست شما در برابر وعده داده شده مسئولید.
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۰:۴۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
اینم از اندک سرمایه ای که با سختی جمع کردیم داره از بین میره و کسی پاسخگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
یکی پیگیری کند که چرا وقتی قرار شده بود ده درصد تخفیف بیشتر به خریداران داده شود و وزیر اقتصاد هم گفت این ده درصد را با دادن سی سهم بیشتر اعمال میکنیم، این اتفاق نیفتاد؟ تازهقیمتها سقوط کرده و سهام را هم بیشتر از دو ماه بعد به پرتفوی خریداران اضافه کردند و اجازه خرید و فروش هم ندارد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
نتیجه اعتماد به دولت و حرف های حمایت از بازار سرمایه که شفاف ترین بازار در جهان است و خرید سهام های دولت که هنوز چشم ودل از آن بر نمی دارد و همواره شعار میدهد جز این انتظار نمی رود.همواره یک سوزن به خودبعدیک جوال دوز به دیگران جناب دولت بی تدبیر وناامید کننده سهامداران. علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۰:۲۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
مسئولین رییس جمهور . وزیر کسی پاسخگویی پول مردم نیس که نیاز دارن چرا کسی رسیدگی نمیکنه ... خون مردم تو شیشه کردن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۱۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
نشون دادن سرمایه‌گذاری توی ایران جز صرر، سودی نداره
نبايد یک قرون توی ایران سرمایه‌گذاری کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
پولمونوبدین نخواستیم صندوق بیچارمون کردین خداازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۱۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
پس تکلیف پول ما چی میشه آقا سود نخواستیم پولمون پس بدید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۰۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
آقا پول مردم رو پس بدید و برید دعواهاتون رو بکنید بعد بیاین پذیره نویسی کنید. اینجوری برای خودتون زشته ما که توی این ۴۰ سال عادت کردیم به موش آزمایشگاهی بودن تا شماها و بچه هاتون مدیریت یاد بگیرید، ولی فکر اینو بکنید خارجی ها این اتفاقات رو میبینن و به ریش شما و ما می‌خندن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
بدبختمون کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
مردم یک صدا :
برگشت اصل پول واریزی به حساب ETF قبل از واگذاری تو بورس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
لطفا ؛ اصل پولی که برای ETF دادیم برگردونید سود این همه پول که دوماه تو بانک خوابیده حلال بانک ودولت باشه قبل از بازگشایی تو بورس لطفا پول برگردونید

مردم یک صدا بازگشت اصل پول از دولت بخواین قبل از عرضه شدنش توبورس لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
پولمون رو بدید، یا امام حسین به دادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
محمد هادی
۰۹:۲۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سلام، با توجه به دعوت رئیس جمهور از مردم برای ورود به بورس، دولت به هیچ عنوان حق ندارد پس از دوماه بلوکه شدن پول مردم اون رو با ضرر و منفی باز بکند، این خوردن حق مردم زجر کشیده تو این شرایط تلخ اقتصادی هست که چشم امیدشون گرفتن حداقل سود از یک صندوق دولتی که با تخفیف و تشویق مسئولان همراه بوده. امید وارم تدبیر حکیمانه ای اندیشیده بشه، و مسئولان درک کنند که این صندوق به اسم صندوق دولتی به آحاد مردم ارائه شده. یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
پول ما را بدید هزار تا کارشناس اوردید صحبت کرد هرچقد دلت بخواد ایراد گرفت که این بورس چرا داره میاد پایین یک ادم دیوانه هم میتونه ایراد بگیره پولم رابده حاصل تلاش سال ها کارکردم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
دولت باید زودتر حمایت کنه که مردم دچار ضرر نشوند
Iran (Islamic Republic of)
مهندس مکانیک
۰۹:۱۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سلام
خواهش می کنم در مورد نابودی سرمایه مردم توی بورس هم گزارش تهیه کنید
Iran (Islamic Republic of)
زیان دیده
۰۹:۱۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
علی برکت الله ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۹:۰۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
حتی متاسف بودن برای این هم جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۹:۰۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
مردم به پولشون نیاز دارن
یعنی چی بلوکه کردین پولو
قرار بود یه ماه بلوکه باشه نه ۵۰۰ روز
سود نخواستیم پولمون رو پس بدین
Iran (Islamic Republic of)
بدبخت
۰۸:۵۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
واقعا که
چه کسی پاسخگوی حقوق پایمال شده ماست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
آقا من هیچ وقت دیگه پول نمیذارم توی بورس
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۸:۵۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
من پولم میخوام پالایش نمیخوام آقا پولم پس بدن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۰۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
پول شما همين الانش 25 درصد كم شده ؟ ولي با اين همه من هم حاضرم با 25 درصد ضرر همين الان ژوام رو بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
اختلاف آن ها به ما هیچ ارتباطی نداره پول مارو لطف کنید بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
بیشتر از دو ماهه که پولمون تو حسابشونه . چه کسی ضرر پولمون رو میده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
وقتی اعتقادی به خصوصی سازی پالایش نداری پس خیلی اشتباه کردی سهمتو تو بورس به فروش گذاشتی که کلی از مردم متضرر بشن
Iran (Islamic Republic of)
حميد
۰۸:۲۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
تراخدا بیخیال بشين و فقط پول مارا پس بدین سود این مدتشم نخواستیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۰۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سود؟؟؟؟ همين الان 25 درصد تو ضرر هستيم، ارزش 5 ميليون الان 3900 شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سرمایه مون از بین رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
کمرمان شکست
سود نخواستیم پولمان را پس بدهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
من با هزار بدبختی وام گرفتم و سهم خریدم، تو رو خدا پیگیر حق ما مردم مظلوم باشید این دولت دستشو کرده تو جیب ملت ،ما رو بیچاره کرده بخدا ما نابود شدیم زیر بار گرانی و تورم و فقر
Iran (Islamic Republic of)
behnam
۰۸:۰۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
بعد از دو ماه بلوکه کردن پول مردم بدبخت ،بخواین با کمنر از قیمت روز عرضه و با منفی و ضرر بالای 25 درصد صندوق پالایش یکم رو باز کنید.مگه مردم گول خورده بودند که دستی دستی پولشون رو به شما تقدیم و با ضرر و زیان معامله رو شروع کنند.اینجا هنوز سهم وارد پرتفوی و معامله نشده بورس هم سود داره هم ضرر.البته سود داره.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۰۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
دولت حق نداره بصورت منفی بده دست مردم بعد از دو ماه
Germany
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
۳ ماه ، بزرگوار .چرا میگی ۲ ماه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
چه وقت به ملت وعده نداده
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۰۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
از باشگاه خبرنگاران خواهشمندیم شرایط بورس را از یک مسوول رده بالا به طور جدی پیگیری کند، بخدا من یه کارگرم که همه سرمایم در بورس از بین رفت، اینقدر دولت گفت بورس جا مطمعنی برای سرمایه گذاریست که ما هم فریب خوردیم، الان بعد از 50 سال زندگی و کارگری کردن دستم خالی شده و هیچ چاره ای ندارم، تورو به قرآن قسم میدم این موضوع رو بررسی کنید، ما که صدامون به جایی نمیرسه.
-
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
شرم آور است.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۷:۵۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
اینم اضافه کنید، که کسی با سرمایه زیاد اصلا پالایشی نمیگیره، 99 درصد این افراد آدمای هستند با سرمایه اندک اومدن، و خیلی از این افراد اصلا کد بورسی ندارن،...
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۷:۴۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
گرانی تا کی باید ادامه داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
مردم بدبخت.
آخرین اخبار