رئیس کل دادگستری استان خوزستان در پیامی، سالروز تاسیس شورای حل اختلاف را تبریک گفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در پیامی، ۱۸ آبان ماه سالروز تاسیس شورای حل اختلاف به قضات، اعضای و کارکنان شورا‌های حل اختلاف تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصلِحُوا بَینَ أَخَوَیْکمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکمْ تُرْحَمُونَ (سوره حجرات، آیه۱۰)

شورای حل اختلاف نهادی تأثیرگذار در کشور است که بیش از ۱۸ سال از عمر تشکیل آن می‌گذرد و بازوی توانمندی برای دستگاه قضایی محسوب می‌شود که این نهاد منجر به گسترش و نهادینه شدن گذشت و صلح و سازش در جامعه شده و با هدف اینکه گذشت باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، گام برمی‌دارد.

بخشش، سازش، عفو و گذشت یک اصل اساسی در فرهنگ اسلامی است که در حال حاضر شورا‌های حل اختلاف با همین رویکرد باعث شدند تا بار سنگین از دوش قوه‌قضاییه برداشته شود و شرایط را به شکلی فراهم نمودندکه حتی ورودی پرونده به دادگاه‌ها کاهش یابد.

قضات، اعضای و کارکنان شورا‌های حل اختلاف باید صلح، بخشایش، رضایت را نیز مورد توجه بیشتری قرار دهند و از تمام ظرفیت شورای حل اختلاف برای توسعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه استفاده کنند.

بی شک تلاش‌های صادقانه و اهتمام مستمر در زمینه توسعه و تعمیق فرهنگ مقدس صلح وسازش و خدمت رسانی به مردم از طریق نهاد مقدس شورای حل اختلاف برکات و آثار دنیوی و اخروی بسیاری دارد.

اینجانب ضمن گرامی داشت سالروز تاسیس شورای حل اختلاف، از خدمات، زحمات و تلاش قضات، اعضای و کارکنان شورا‌های حل اختلاف در ایجاد اصلاح ذات البین و منتهی کردن پرونده‌های بسیار مهم به صلح و سازش تقدیر و تشکر کرد و امید است در این زمینه موضوع گذشت و صلح و سازش میان مردم جامعه بیش از بیش نهادینه شده و به عنوان یک فرهنگ عمومی گسترش یابد.

صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.